Obiektyw CANON EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM

nr kat.: 1238897 CANON
Raty 0% 60 x 17,98
Sprawdź koszty rat
Usługi

Zabezpiecz zakupy od awarii, uszkodzenia mechanicznego, kradzieży  

Dostępność


Bądź bliżej wydarzeń



Kompaktowy teleobiektyw, który pozwala być bliżej wydarzeń. Stabilizator obrazu zapobiega rozmyciu spowodowanemu przypadkowym poruszeniem aparatu. Technologia STM zapewnia płynną i cichą regulację ostrości podczas nagrywania filmów.



Korzyści:


  • Przybliżanie odległych obiektów przydatne do fotografowania przyrody i sportu
  • Płynna i cicha regulacja STM podczas nagrywania filmów
  • Stabilizator obrazu redukuje rozmycie wynikające z drgań aparatu
  • Lekka, kompaktowa, bardzo poręczna konstrukcja
  • Łatwa w użyciu konstrukcja zapewnia najwyższą jakość obrazu





Doskonały kompaktowy teleobiektyw zmiennoogniskowy



Obiektyw EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM, który pozwala być bliżej wydarzeń, to idealne uzupełnienie standardowego obiektywu zmiennoogniskowego 18-55 mm aparatu EOS. Nadaje się doskonale do fotografowania wydarzeń sportowych, przyrody i przebiegu podróży. Łączy w sobie duże możliwości z wysoką jakością obrazu i intuicyjną obsługą.




Optyczny stabilizator obrazu


Aby pomóc w uzyskaniu ostrości, obiektyw EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM został wyposażony w technologię stabilizacji obrazu firmy Canon. Pozwala to wydłużyć normalny czas naświetlania o 3,5 stopnia, a jednocześnie chroni przed drganiami aparatu — jest to doskonałe rozwiązanie do wykonywania zdjęć przy słabym oświetleniu lub fotografowania przy długiej ogniskowej. Funkcja wykrywania panoramowania automatycznie wyłącza stabilizację w kierunku poziomym lub pionowym, pozwalając uchwycić wrażenie szybkości podczas fotografowania ruchomych obiektów.





Technologia STM


W obiektywie EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM zastosowano technologię silniczka krokowego (STM), która zapewnia płynną i cichą ciągłą regulację ostrości podczas nagrywania filmów aparatem EOS oraz szybki i precyzyjny AF w czasie fotografowania. Regulacja STM odbywa się tak cicho, że jej odgłosy nie są wychwytywane przez mikrofon aparatu. Dzięki temu podkład dźwiękowy filmu jest wolny od niepożądanych zakłóceń.





Doskonała jakość obrazu



Obiektyw EF-S 55-250 mm f/4-5,6 IS STM wykorzystuje szklaną soczewkę UD (o wyjątkowo niskiej dyspersji) i powłoki Super Spectra w celu zapewnienia wyraźnych i ostrych obrazów o wysokim kontraście w całym zakresie ogniskowych. 7-listkowa przysłona podnosi jakość nieostrych obszarów, przez co główny element zdjęcia wyróżnia się na miękkim, rozmytym tle.







Z myślą o wspaniałych fotografiach 



Pierścień ręcznej regulacji ostrości pozwala szybko i łatwo dostosować ostrość w dowolnym momencie. Z kolei najkrótsza odległość ogniskowania wynosząca zaledwie 0,85 m umożliwia fotografowanie małych obiektów. Nieobrotowy przedni element ułatwia korzystanie z filtrów.

Charakterystyka

Rodzaj

Zmiennoogniskowy

Typ obiektywu

Teleobiektyw

Przeznaczenie

Canon

Średnica filtra [mm]

58

Powiększenie

x0.29

Ogniskowa [mm]

55 - 250

Minimalna przysłona

22 - 32

Listki przysłony

7

Kąt widzenia [stopnie]

23°20'–5°20

Dystans minimalny [cm]

85

Konstrukcja

Soczewka UD, 15 elementów w 12 grupach

Stabilizator obrazu

3,5 stopnia

Zastosowane technologie

Stabilizator obrazu IS STM

Inne

Kąt widzenia: pionowo 15°40\'–3°30\', po przekątnej 27°50\'–6°15, Pierścień pośredni powiększania EF12 II: 0,38–0,05, Pierścień pośredni powiększania EF25 II: 0,48–0,11,

Fizyczne

Długość [mm]

111.2

Średnica [mm]

70

Waga [g]

375

Ogólne

Producent

Canon

Kolor

Czarny

Załączone wyposażenie

Dekiel na obiektyw, Tylna pokrywa obiektywu

Okres gwarancji

12 miesięcy

Miejsce realizacji

Autoryzowany serwis producenta

Szczegółowe warunki gwarancji

Na stronie producenta/importera

5 na 5

Must-have dla amatora z zacięciem reporterskim

Mogę się założyć, że każdy fotoamator raczej prędzej niż później poczuje w sobie zew dłuższej ogniskowej. No bo tak - lustrzankę i obiektyw z zestawu już ma, portrety "z rozmytym tłem" już się robią, pół mieszkania dawno obwieszone superostrymi zdjęciami w dużej rozdzielczości. Stary aparat kompaktowy właśnie dożywa swych dni na dnie szuflady, odkrywa świat istniejący poniżej poziomu 120cm nad podłogą w rękach dziecka lub też czeka na nowego właściciela na znanym serwisie z ogłoszeniami, wystawiony za ułamek ceny z wyblakłego paragonu przyczepionego zszywką do karty gwarancyjnej, i to raczej w kategorii "zabierzcie to ode mnie" niż "prawie nówka jak z pudełka".

Jednak są takie momenty w życiu fotoamatora, kiedy myślami powraca do swojego starego, wysłużonego kompakta. Niezależnie od tego, czy właśnie dostrzegł w oddali statek stojąc w kolejce po gofry w Juracie, poczuł powołanie do bycia paparazzim na koncercie czy też trafił na grupę sarenek podczas spaceru po lesie - fotoamator właśnie przypomina sobie, że w swoim starym aparacie miał opcję super-hiper-mega zoomu optyczno-cyfrowego, dzięki któremu na zdjęciu wielkości znaczka pocztowego mógł przeczytać nazwisko kapitana, metkę nieodciętą od sukienki piosenkarki czy też sprawdzić, co sarenki jedzą na śniadanie. Wspomnienie to powoduje, że szybko łapie za swoją lustrzankę, przekręca ogniskową obiektywu z zestawu na 55mm, celuje w obiekt i... następuje wielkie rozczarowanie. Bo statek jest ledwie kropką, od piosenkarki lepiej widoczne okazują się plecy pana przed nim, a sarenki opanowały sztukę kamuflażu i w sumie nie wiadomo czy to czasami nie psy od sąsiada.

To w zasadzie pierwszy zgrzyt w tej wspaniałej fotograficznej przygodzie. A przynajmniej tak było w moim przypadku ;) Zawsze pociągało nas zobaczenie "czegoś więcej", czego gołym okiem nie widać - stąd swoją drogą ogromna popularność makrofotografii. W momencie, w którym zapragniemy mieć odległe obrazy na wyciągnięcie ręki jest właściwie jedno wyjście - wykopać z ogródka słoik z zaskórniakami i po ustaleniu budżetu rzucić się w otchłań internetu.

Pierwsze hasło: "Teleobiektyw do Canona". Fotoamator wpada w dżunglę obiektywów w cenach wahających się w przedziale od "porządna para spodni" do "nowy samochód prosto z salonu". Zakładając, że znajduje się w posiadaniu lustrzanki Canona o dwu-, trzy- lub czterocyfrowym oznaczeniu (lub Canona 7D), czyli dysponuje matrycą o formacie APS-C i chciałby coś ciut lepszego od najtańszej opcji, w moim odczuciu ma dwie możliwości, zależne od jego planów na przyszłość:

Jeżeli planuje w stosunkowo niedalekim czasie zmienić swój aparat na pełnoklatkowego Canona - na jego miejscu kierowałabym się raczej w stronę wstrzymania się, zwiększenia budżetu i kupna Canona EF 70-300mm f/4-5.6.

Jeżeli natomiast póki co pełna klatka jest poza jego zainteresowaniami lub migocze jedynie gdzieś nieśmiało w oddali - Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM jest świetną opcją. Po pierwsze, jak na swoją cenę oferuje w moim odczuciu wręcz zaskakująco dobrą jakość obrazu i szybki, celny autofocus. A to dopiero początek jego zalet...

Konstrukcja obiektywu oparta jest na plastiku, co może być jednocześnie zaliczone na plus i na minus. Minusem jest oczywiście wytrzymałość materiału - trzeba po prostu obchodzić się z nim ostrożnie. Plusem natomiast: bardzo niska waga, którą na początku swojej fotograficznej drogi często się bagatelizuje. Człowiek zaczyna zwracać na to uwagę dopiero wtedy, kiedy przypomina mu o tym kręgosłup po całym dniu wędrówki z aparatem. Mało kto oprze się też zabraniu ze sobą obu obiektywów - nowego, długoogniskowego i starego, dobrego 18-55mm - tu na szczęście oba są bardzo lekkie i nie grożą szybkim zniechęceniem i coraz częstszym pozostawianiem aparatu w domu.

Stabilizacja obrazu - dla mnie absolutna podstawa przy takim zakresie ogniskowych. Jestem niestety typem człowieka, który karierę w branży gastronomicznej zakończyłby po pierwszej wycieczce z kawą do stolika - każda próba trzymania czegokolwiek nieruchomo skutkuje tylko tym, że jeszcze bardziej trzęsą mi się ręce. Przy ogniskowej 250mm bez stabilizacji szanse na nieporuszone ujęcie niebezpiecznie zbliżają się więc do zera. Technologia ta ma też oczywiście swoje ograniczenia - nie liczyłabym na cuda typu idealnie ostre zdjęcie podczas zjazdu rowerem ze schodów, chyba że na bardzo krótkim czasie (choć osobiście nigdy nie próbowałam). Przydaje się to jednak również bardzo przy filmowaniu.

Autofocus w tym modelu to coś, na czym w sumie chyba jeszcze nigdy się poważniej nie zawiodłam. Jest szybki, cichy i celny. Długie ogniskowe często stosowane są do fotografowania sytuacji dynamicznych, więc warto zwrócić uwagę na ten element - pomyłki występujące w tańszych alternatywach przekładają się niestety na stracone ujęcia.

Światłosiła - trudno ją nazwać rewelacyjną, ale trzeba wziąć pod uwagę fakt, że w tym przedziale cenowym to standard. Fotografowałam tym obiektywem dość ciemne koncerty - owszem, były momenty, w których tej jasności bardzo brakowało, czasem trzeba było przeskoczyć na wyższe, mniej lubiane ISO, ale w większości sytuacji dawał radę. Amatorowi przyzwyczajonemu do podobnych wartości w kitowym obiektywie nie powinno to sprawić rozczarowań. W dzień natomiast praktycznie przestaje mieć znaczenie - przy tak dużej ogniskowej będziemy i tak mieć bardzo mocne odcięcie fotografowanego obiektu od tła (a obiektyw ten potrafi czasem zaskoczyć pięknym bokehem!).

Zakres ogniskowych - na pewno przyjdzie moment, w którym okaże się, że nawet 250mm to trochę za mało. Zawsze jest czegoś za mało i takich sytuacji nie da się uniknąć. Natomiast w większości przypadków zakres 55-250mm pozwoli spokojnie pozostać w pewnej odległości nie ingerując dzięki temu w fotografowaną scenę. Mnie na przykład pozwolił wiele razy spokojnie fotografować koncert z perspektywy widowni bez potrzeby bycia wgniataną w barierki, natomiast z fosy mogłam sobie pozwolić na uchwycenie szczegółów, martwiąc się jedynie ewentualnymi latającymi nad moją głową przedmiotami.

Największy minus? To, że nie można go podpiąć do pełnoklatkowego aparatu. I to nawet nie przez zbyt małe pole obrazowe (obraz na brzegach w przypadku takiego połączenia byłby całkowicie czarny), bo to można wykadrować w postprodukcji - fizycznie mocowanie obiektywu po prostu na to nie pozwala. Będzie mi się bardzo trudno rozstać z tym szkłem.

Podsumowując - zrobiłam tym obiektywem wiele swoich ulubionych zdjęć. Jest to zapewne spowodowane tym, że lubię fotografować z dystansu, spokojnie obserwując - nie jestem typem człowieka podchodzącego bardzo blisko. Odległość pozwala na uchwycenie innej perspektywy i w efekcie może bardzo pomóc w rozwoju dzięki spojrzeniu na codzienne sceny w trochę inny sposób. Niska minimalna odległość ostrzenia w tym modelu pozwala też fotografować mniejsze, bliższe obiekty. No i wiadomo: sarenki.

Plusy:
+ Zakres ogniskowych świetnie uzupełniający popularne 18-55mm
+ Niska waga
+ Stabilizacja obrazu
+ Cichy, celny autofocus
+ Świetna jakość obrazu w całym zakresie, także 250mm
+ Mała średnica filtra = tańsze filtry
+ Cena

Minusy:
- Obiektyw przeznaczony tylko do aparatów z matrycami APS-C
- Dość ciemny (choć w tym przedziale cenowym to norma), zwłaszcza w przypadku ogniskowej 250mm
- Plastik wymuszający większą ostrożność przy użytkowaniu
- Czasem chciałoby się na końcu mieć 300mm ;)

Moja bezgraniczna miłość do tego szkła zmusza mnie do ocenienia na 5 gwiazdek!

5 na 5
Opinia potwierdzona zakupem

Na zdjęciu są umieszczone dwa inne obiektywy. Ten drugi obiektyw to wersja bez silnika STM.

5 na 5
Opinia potwierdzona zakupem

Witam .
Jestem bardzo zadowolony z miłej obsługi i produktu,w ciągu jednego dnia załatwiłem całą transakcję.

Więcej opinii

Usługi

Zabezpiecz zakupy od awarii, uszkodzenia mechanicznego, kradzieży  

Gwarancja Plus Ochrona 36 miesięcy

Gwarancja Plus Ochrona 36 miesięcy

  • Serwis "door to door" przez cały okres ochrony
  • Naprawa
  • Karta podarunkowa w przypadku braku możliwości naprawy
  • Ochrona od nieszczęśliwego wypadku oraz przepięcia
  • Ochrona na wypadek włamania lub rabunku
Gwarancja Plus Komfort i Ochrona

Gwarancja Plus Komfort i Ochrona

  • Serwis "door to door" przez cały okres ochrony
  • Naprawa
  • Karta podarunkowa w przypadku braku możliwości naprawy
  • Ochrona na wypadek awarii
  • Ochrona od nieszczęśliwego wypadku oraz przepięcia
  • Ochrona na wypadek włamania lub rabunku
Gwarancja Plus Professional

Gwarancja Plus Professional

  • Serwis "door to door" przez cały okres ochrony
  • Naprawa
  • Karta podarunkowa w przypadku braku możliwości naprawy
  • Ochrona na wypadek awarii
  • Ochrona od nieszczęśliwego wypadku oraz przepięcia
  • Ochrona na wypadek włamania lub rabunku

RATY ONLINE - Szybkie zakupy w 15 min!

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

  • Minimum formalności - pożyczka ratalna na oświadczenie do kwoty 5.000 zł,
  • Elastyczne okresy kredytowania = od 3 do 26 miesięcy, szybka decyzja o przyznaniu kredytu,
  • Szybkość procesu - średni czas od złożenia wniosku do pozytywnej decyzji kredytowej - 15 min,
  • Bezpieczeństwo finansowe - możliwość skorzystania z ubezpieczenia,
  • Cała procedura odbywa się on-line. bezpiecznie i wygodnie. Z domu!

RATY W MARKECIE! W celu uzyskania kredytu udaj się do Punktu Obsługi Klienta Santander Consumer Bank S.A. znajdującego się w naszym markecie.

Minimum formalności

deklaracja dot. zarobków, jeśli:

  • w wyniku Twojej oceny wiarygodności kredytowej nie pojawi się wymóg udokumentowania dochodów
  • w przypadku kredytu powyżej kwoty 8.000 zł okażesz jeden z dodatkowych dokumentów tożsamości (np. prawo jazdy i kartę kredytową ze zdjęciem).

O szczegóły zapytaj pod nr tel. 71 358 22 66 (koszt wg stawki operatora) lub sprawdź na stronie www.santanderconsumer.pl

Aktualności

Więcej

Obiektyw CANON EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM
Obiektyw CANON EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM ×
Obiektyw CANON EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM
Obiektyw CANON EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS STM

Koszt dostawy:

Zmień kod pocztowy

Gdzie kupić?
Sprawdź dostępność produktu w Twojej okolicy
pixel
[script]var $productVariant = $('.js-product-variant');if ($productVariant.length) { $productVariant.each(function() { var $this; $this = $(this).find('img'); $this.error(function() { $this.attr({ 'src': $this.attr('data-src-gallery') }); }).attr({ 'src': $this.attr('data-src-filemanager') }); }); $productVariant.on('click', function() { enp.APP.bundles.loader.loadingShow(); }); }[/script]