Szukaj 0 Koszyk
Menu
Produkty
Komputery i Tablety
AGD małe

God of War - recenzja gry

God of War na PS4 jest siódmą odsłoną legendarnej serii slasherów God of War. Grecki bóg wojny towarzyszy posiadaczom konsol Sony już od czasów Playstation 2 i uchodzi za jedną z najbardziej kultowych postaci ze świata gier. W związku z tym, nikogo nie powinno dziwić, jak duże oczekiwana wiązano z powrotem serii na konsolę najnowszej generacji. To, że gra będzie wizualnie znacząco poprawiona w zestawieniu z poprzednimi edycjami było pewne, podobnie jak fakt, że twórcy, wzorem innych gier akcji postarają się nieco odtworzyć świat, a nie pokazywać go bardziej liniowo - jak do tej pory. Oczekiwaliśmy jednak gry nie tylko dobrej, ale wybitej, która będzie niejako wizytówką potężnej konsoli Sony. Czym zaskakuje God of War? Zobaczcie kompletną recenzję gry!

God of War – największe niespodzianki

Zacznijmy od tego, że głównym bohaterem jest oczywiście znany z poprzednich części Kratos. Nieco starszy, ale wciąż równie sprytny i bezwzględny wobec swoich wrogów. Tym razem jednak na misję nie wyrusza sam. Towarzyszy mu syn – Atreus. Ten zabieg niesie za sobą szereg konsekwencji – bez wątpienia bardzo ciekawych dla rozgrywki. Przede wszystkim, nie mamy już do czynienia z samotną walką, a kooperacją, gdzie tyko unikalne zdolności obu bohaterów pozwalają dawać sobie radę w wielu sytuacjach. Po drugie, zestawienie zupełnie innych charakterów obu postaci czyni fabułę znacznie ciekawszą. W scenkach dialogowych możemy z zainteresowaniem obserwować, jak zmienia się relacja ojca i syna. Bardzo ciekawym zabiegiem jest również przeniesienie historii do świata nordyckich bogów. Dzięki temu, mamy zupełnie inne mitologiczne bestie do pokonania, popularne ostatnio runy jako urozmaicenie mechaniki, a także - doskonałe lokacje. W nowym otoczeniu gra wygląda naprawdę świetnie i wyciąga 100% możliwości z konsoli – zwłaszcza w 4K jest tu na co popatrzeć!

Grywalność

Sama rozgrywka zmieniła się nieco od czasów God of War 3. Przede wszystkim, mamy tutaj znacznie więcej elementów RPG niż do tej pory. Bohatera opisuje ogólny poziom mocy, na który składa się siła ataku, wytrzymałość, witalność, czas regeneracji umiejętności, a także posiadane bronie, pancerze i runy. Najlepszym sposobem na szybkie zwiększenie swoich współczynników jest ulepszanie broni i pancerzy. Do tego potrzebne są liczne surowce, które możemy odnaleźć podczas eksploracji ciekawego świata. Dzięki temu, mamy motywację do tego, aby zwiedzić całą mapę i wykonywać wszystkie poboczne misje – za swoją gorliwość jesteśmy nagradzani. Po mapie poruszamy się za pomocą łodzi i mamy w tym dużą, choć nie całkowitą, dowolność. Niektóre obszary są zamknięte na wczesnym etapie rozgrywki za pomocą jakieś przeszkody, której nie da się ominąć, niemniej większość jest łatwo dostępna. To oznacza, że można się tam natknąć na przeciwników znacznie silniejszych od nas!

I tu kolejne ważne spostrzeżenie – w nowym God o War zmienia się nieco system walki. Możemy raczej zapomnieć o hordach łatwych przeciwników, którzy robią za mięso armatnie. Teraz już od pierwszych chwil trzeba się skupić na taktyce, ponieważ przypadkowe wciskanie przycisków na nic się nie zda. Poziom trudności jest wyraźnie wyższy i łatwiej jest zginąć, niekoniecznie w walce z bossem. Oczywiście z czasem Kratos rozwija swoje umiejętności i repertuar ciosów, jednak na każdym etapie rozgrywki trzeba zachować czujność.

Gra jest na pewno dobrze zbilansowana. Nie ma takich umiejętności, które czyniłyby z Kratosa niezniszczalnego herosa, gra nie irytuje w trudnych momentach, a przeciwnie - daje dużo satysfakcji, gdy radzimy sobie z kolejnymi wyzwaniami. Poza tym, nie ma tu żadnych ukrytych kosztów ani mikropłatności, zaś doświadczenie odpowiednio szybko przekłada się na wzrost naszych umiejętności.

Wielkim pozytywem jest także złożoność gry. God of War to nie jest zabawa na 20 lub 30 godzin, ale znacznie więcej. Gracze niezadowoleni z długości innych przygodówek mogą tu odetchnąć z ulgą, bo na pewno nie odczują niedosytu. Epicka rozgrywka rozbudowana i wciągająca jest skonstruowana w taki sposób, że napięcie wciąż rośnie i coraz trudniej oderwać się od ekranu.

Bez wątpienia God of War może śmiało rywalizować o miano gry roku i znaleźć się wśród najlepszych gier na PS4. Na tę chwilę jest to propozycja porównywalna z największymi hitami, jak Uncharted 4 czy Wiedźmin 3. Ci, którzy długo czekali na premierę wiedzą już, że było warto.

Tagi

powrót

[script]var loadEditorJS;loadEditorJS = function() { var docRef, checkStr, getUrlParameter, isOpened, closeTimer; getUrlParameter = function(urlParam) { var param, regex, results; param = urlParam.replace(/[\[]/, '\\[').replace(/[\]]/, '\\]'); regex = new RegExp('[\\?&]' + param + '=([^&#]*)'); results = regex.exec(location.search); return results === null ? '' : decodeURIComponent(results[1].replace(/\+/g, ' ')); }; docRef = document.referrer; checkStr = 'saturn.pl'; if (docRef.indexOf(checkStr) > -1 || getUrlParameter('redirected') === '1') { closeTimer = 10000; $.extend(true, $.magnificPopup.defaults, { tClose: 'Zamknij (Esc)' }); $.magnificPopup.open({ items: { src: '#js-footerPopup', type: 'inline' }, mainClass: 'mfp-fade', closeOnContentClick: true, closeOnBgClick: true, closeBtnInside: true, showCloseBtn: true, enableEscapeKey: true, callbacks: { open: function() { var popup; popup = this; isOpened = true; setTimeout(function() { if (isOpened) { popup.close(); } }, closeTimer); }, close: function() { isOpened = false; } } }); } if (typeof loadLpJS === 'function') { loadLpJS(); }};[/script]
pixel
[script]var $productVariant = $('.js-product-variant');if ($productVariant.length) { $productVariant.each(function() { var $this; $this = $(this).find('img'); $this.error(function() { $this.attr({ 'src': $this.attr('data-src-gallery') }); }).attr({ 'src': $this.attr('data-src-filemanager') }); }); $productVariant.on('click', function() { enp.APP.bundles.loader.loadingShow(); }); }[/script]
[script]var enpAvailNotif, enpStickyOfferBar; enpAvailNotif = document.getElementById('js-availability-notification');if (enpAvailNotif) { enpStickyOfferBar = document.getElementById('js-stickyOffer'); enpStickyOfferBar = enpStickyOfferBar.querySelectorAll('.m-priceBox')[0]; if (enpStickyOfferBar) { enpStickyOfferBar.style.display = 'none'; }}[/script]