OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

Kliknij w zdjęcie, aby powiększyć

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

  • OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII
- + Dopasuj

Produkt chwilowo niedostępny

OpenGL. Księga eksperta. Wydanie VII

dodaj do schowka znajdź podobny
Podziel się:
Biblioteka OpenGL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, OpenGL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.

Książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę OpenGL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono zasady działania OpenGL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się także liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.

W książce opisano między innymi:
  • podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego
  • najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów
  • shadery i język GLSL(OpenGL Shading Language)
  • kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych
  • techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach
  • rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne
  • sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU
  • nowości w OpenGL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie tekstur i użycie OpenMP
Ogólne

Producent

Helion

Ilość stron

680

Rok Wydania

2016

ISBN

978-83-283-2107-6

Autor

Graham Sellers , Nicholas Haemel , Richard S. Wright Jr

Oprawa

Twarda

Gatunek

Poradnik - Oprogramowanie

Wydawca

Helion

Mysz komputerowa to wynalazek z 1964 roku, który od tego czasu, szczególnie przez ostatnie lata, wyraźnie ewoluował. Pozornie proste urządzenie, zyskało szereg udogodnień, które ułatwiają codzienną pracę lub grę, a wybór zrobił się naprawdę ogromny.

Twardy dysk to jeden z najważniejszych elementów w komputerze. Patrząc na specyfikację sprzętu, obok karty graficznej, procesora czy pamięci RAM, warto zwrócić uwagę właśnie na dysk. Dlaczego? Bo to często kluczowy element, decydujący o komforcie pracy na co dzień.

Koszt dostawy:

Zmień kod pocztowy

Sprawdź dostępność produktu w Twojej okolicy

Loader...
pixel
[script]var $productVariant = $('.js-product-variant'); if ($productVariant.length) { $productVariant.each(function() { var $this; $this = $(this).find('img'); $this.error(function() { $this.attr({ 'src': $this.attr('data-src-gallery') }); }).attr({ 'src': $this.attr('data-src-filemanager') }); }); $productVariant.on('click', function() { enp.APP.bundles.loader.loadingShow(); }); }[/script]