Media Markt, jako jedna z nielicznych sieci handlowych w Polsce, wprowadza udogodnienia dla niesłyszących klientów. Od czerwca br. w Media Markt w Galerii Łódzkiej działa stanowisko ułatwiające robienie zakupów osobom głuchoniemym, niesłyszącym i niedosłyszącym.
Media Markt jest znany z atrakcyjnej oferty elektroniki użytkowej. Obecnie w Polsce znajduje się 47 marketów tej marki w 39 miastach. Sieć stale podejmuje działania mające na celu przybliżenie jej do klientów. Jednym z nich jest uruchomienie testowego rozwiązania ułatwiającego robienie zakupów osobom głuchoniemym, niesłyszącym i niedosłyszącym.
Od czerwca br. w punkcie obsługi klienta w Media Markt w Galerii Łódzkiej działa stanowisko wyposażone w video telefon. Każdy chętny może za jego pomocą połączyć się z call center zatrudniającym tłumaczy języka migowego. Klient poszukujący sprzętu lub porady dotyczącej zakupów w Media Markt może przekazać swoje pytania tłumaczowi w języku migowym. Następnie tłumacz informuje pracownika sklepu towarzyszącego klientowi, czego poszukuje dana osoba i przekazuje jego odpowiedzi klientowi w języku migowym. Dzięki połączeniu video rozmowa pomiędzy trzema osobami: pracownikiem, klientem i tłumaczem przebiega sprawnie i w przyjemnej atmosferze.
Cieszę się, że to właśnie Media Markt w Galerii Łódzkiej jako pierwszy sklep w mieście i jeden z pierwszych w Polsce wprowadził takie udogodnienie – powiedział Wojciech Miszkin, Dyrektor Media Markt w Galerii Łódzkiej, inicjator projektu. – Dzięki temu możemy jeszcze lepiej obsługiwać wszystkich klientów.
Z video połączeń można korzystać w godzinach pracy call center (9.30 – 18.00). Zarząd Media Markt zapowiada, że w przypadku zainteresowania rozwiązaniem, video telefony dla osób niesłyszących zostaną zainstalowane w kolejnych sklepach marki.