MediaMarkt - sklep internetowy - RTV, AGD, komputery

MediaMarkt przeanalizował technologiczne wyzwania Polaków w nauce zdalnej

Nauka zdalna stała się codziennością setek tysięcy uczniów w całej Polsce. Najnowsze prognozy epidemiologów każą przypuszczać, że taka sytuacja utrzyma się przez kolejne miesiące. MediaMarkt przeprowadził analizę technologicznych barier oraz wyborów Polaków odnośnie nauki zdalnej.

 

Badanie dotyczące roli technologii w nauczaniu zdalnym przeprowadzono na zlecenie MediaMarkt w grudniu br. wśród rodziców dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Wyniki wskazują, że wiele barier w nauce zdalnej w naszych kraju dotyczy kwestii związanych z oprogramowaniem lub szybkością łącza sieciowego. 35% rodziców przyznało, że najpoważniejszą barierą jest dla uczniów zbyt wolny internet. Co trzeci ankietowany uznaje, że to błędy i braki w oprogramowaniu są największym wyzwaniem dla edukacji ich dzieci. Ponad 15% Polaków ma problem z obsługą software do nauki zdalnej. Dotyczy to w takim samym stopniu osób z podstawowym wykształceniem (21,4%), jak i wyższym (18,2%). Blisko co piąty Polak skarży się na złą jakość dźwięku (19,4%) lub obrazu (16,3%) podczas lekcji na odległość.


Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych przyznało, że jakość nauki zdalnej uzależniona jest od jakości sprzętu. Ponad połowa (51,4%) oceniła ten wpływ na umiarkowany, a 38,3% na wysoki. Co trzeci uczeń korzysta z komputera stacjonarnego, co piąty z tabletu, a zdecydowana większość (60%) uczy się przy pomocy laptopa. Ostatni spośród wymienionych typów urządzeń jest także uznawany przez większość rodziców (61,1%) za najlepszy do nauki. Jednym z narzędzi najczęściej używanych przez uczniów jest także smartfon. Telefonów do nauki zdalnej używa aż 36,6% dzieci. 


W sprzedaży widoczny jest trend większego zapotrzebowania na sprzęty biurowe dostosowane do pracy z domu. Od połowy marca br. bardzo dynamicznie rośnie popyt na urządzenia do nauki i pracy zdalnej takie jak laptopy, komputery, monitory i sprzęt do wideokonferencji - kamerki, zestawy słuchawkowe oraz inne akcesoria. Równie dużym zainteresowaniem cieszą się drukarki, urządzenia wielofunkcyjne czy oprogramowanie biurowo-szkolne. Wyraźny jest także trend w kierunku kompleksowej obsługi potrzeb konsumentów. Dotyczy to zarówno sprawnego procesu sprzedaży w różnych kanałach, jak również dostarczenia klientowi produktu wraz z kompletnym rozwiązaniem. Użytkownicy nowych technologii chcą od razu w pełni i bezpiecznie korzystać z możliwości zakupionych sprzętów. W związku z tym coraz więcej klientów jest zainteresowanych takimi usługami jak konfiguracja nowego laptopa, zabezpieczenie ekranu smarfona np. folią antybakteryjną czy dodatkowym ubezpieczeniem sprzętu – mówi Friedrich Frank, Chief Commercial Officer w MediaMarktSaturn Polska.


Obecnie – po wprowadzeniu nauki zdalnej – 57% Polaków częściej korzysta z urządzeń komputerowych niż w przeszłości, także poza godzinami lekcyjnymi. 27% stara się nie używać sprzętu poza obowiązkami szkolnymi. Pomimo coraz szerszego dostępu do technologii 68% Polaków negatywnie ocenia wpływ nauki zdalnej na dzieci. Ponad połowa rodziców uważa, że największą trudnością w nauczaniu na odległość jest brak fizycznej obecności pozostałych dzieci i nauczycieli. Co piąty rodzic nie widzi znaczącej różnicy pomiędzy nauczaniem zdalnym a stacjonarnym. Mniej niż 10% respondentów zadeklarowało pozytywne odczucia odnośnie wpływu nauczania na odległość na ich dzieci, przy czym odpowiedź „zdecydowanie pozytywny” wybrało jedynie 2% badanych.


Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska na reprezentatywnej próbie 800 Polaków – rodziców dzieci i młodzieży do 18 roku życia.


Z jakich urządzeń korzystają uczniowie podczas nauki zdalnej
urządzenia do nauki zdalnej
Najlepsze urządzenia do nauki zdalnej
trudności w nauce zdalnej
Jakość sprzętu a nauka zdalna

powrót

[script]var loadEditorJS;loadEditorJS = function() { var docRef, checkStr, getUrlParameter, isOpened, closeTimer; getUrlParameter = function(urlParam) { var param, regex, results; param = urlParam.replace(/[\[]/, '\\[').replace(/[\]]/, '\\]'); regex = new RegExp('[\\?&]' + param + '=([^&#]*)'); results = regex.exec(location.search); return results === null ? '' : decodeURIComponent(results[1].replace(/\+/g, ' ')); }; docRef = document.referrer; checkStr = 'saturn.pl'; if (docRef.indexOf(checkStr) > -1 || getUrlParameter('redirected') === '1') { closeTimer = 10000; $.extend(true, $.magnificPopup.defaults, { tClose: 'Zamknij (Esc)' }); $.magnificPopup.open({ items: { src: '#js-footerPopup', type: 'inline' }, mainClass: 'mfp-fade', closeOnContentClick: true, closeOnBgClick: true, closeBtnInside: true, showCloseBtn: true, enableEscapeKey: true, callbacks: { open: function() { var popup; popup = this; isOpened = true; setTimeout(function() { if (isOpened) { popup.close(); } }, closeTimer); }, close: function() { isOpened = false; } } }); } if (typeof loadLpJS === 'function') { loadLpJS(); }};[/script]
pixel
[script]var $productVariant = $('.js-product-variant');if ($productVariant.length) { $productVariant.each(function() { var $this; $this = $(this).find('img'); $this.error(function() { $this.attr({ 'src': $this.attr('data-src-gallery') }); }).attr({ 'src': $this.attr('data-src-filemanager') }); }); $productVariant.on('click', function() { enp.APP.bundles.loader.loadingShow(); }); }/* ACCOUNT > CLUB > shopping counter > add footer text */var accountClubLottery, txtElement;accountClubLottery = document.querySelectorAll('.v-account .b-lotteryBoxes .m-contentBox_item.is-separator .m-contentBox_data');if (accountClubLottery.length) { txtElement = document.createElement('P'); txtElement.classList.add('g-mt20'); txtElement.innerHTML = '* Do licznika zakupów liczą się zakupy dokonane od 01.01.2021r. do 31.12.2021r.'; accountClubLottery[0].appendChild(txtElement);}[/script]
[script]if (document.querySelector('.ins-content-wrapper-1720')) { setTimeout(function () { if (window.location.href.indexOf('lp-mac-mini') < 0) { document.querySelector('.ins-content-wrapper-1720').style.display = "block"; } }, 5000);}[/script]