MM logo red
Nie ma opisu obrazu

Snjezana Bandner: Chcemy być dostępni dla każdego, zawsze i wszędzie. Wywiad z naszą Prezeską w portalu Dla Handlu

Nie ma opisu obrazu

Snjezana Bandner: Chcemy być dostępni dla każdego, zawsze i wszędzie. Wywiad z naszą Prezeską pojawił się na łamach portalu Dla Handlu.

Jakie innowacje zaskoczą klientów nowej platformy mediamarkt.pl?

Kiedy klienci odwiedzą nasz nowy sklep internetowy, będą przede wszystkim zaskoczeni szybkością i łatwością obsługi na swoich telefonach komórkowych. Nasza platforma została zaprojektowana w sposób responsywny i dlatego jest bardzo przyjazna w nawigacji na każdym urządzeniu. To jednak nie wszystko. Stworzyliśmy również aplikację MediaMarkt App. To pierwsza aplikacja w Polsce, służąca do przeglądania i kupowania elektroniki użytkowej w tak prosty sposób. Zmodernizowaliśmy również systemy w naszych sklepach, aby w pełni wykorzystać tę platformę i włączyliśmy kolejną wersję naszego rozwiązania Endless Aisle, MyStore. Dzięki tym wszystkim systemom mamy teraz rozwiązanie omnichannel 360 stopni i jesteśmy pierwszym w branży sprzedawcą detalicznym w Polsce, który pozwala klientowi płynnie doświadczać elektroniki podczas całej podróży.

Jakie zachowania/potrzeby konsumentów okazały się kluczowe przy jej projektowaniu?

Istnieją trzy rodzaje zachowań i potrzeb, które wzięliśmy pod uwagę przy opracowywaniu naszej nowej platformy. Po pierwsze, jak wspomniano wcześniej, projekt mobilny. Klienci coraz częściej korzystają z telefonów komórkowych do robienia zakupów online. Poprawa doświadczenia w tym zakresie miała dla nas ogromne znaczenie. Po drugie, w dzisiejszych czasach klienci chcą mieć kompleksowe rozwiązania. Tak więc na naszej platformie usługi, gwarancje i akcesoria stawiamy na pierwszym miejscu w całej podróży. W ten sposób nasi klienci mogą opuścić nasz sklep internetowy bez obaw, mając pewność, że kupili pełne rozwiązanie. Wreszcie, dostępność. Dostępność online to bardzo ważny temat. Latem 2025 r. wejdą w życie nowe przepisy europejskie, zgodnie z którymi wszystkie strony internetowe będą musiały być bardziej dostępne dla wszystkich użytkowników. Wiele z tych nowych wymagań wzięliśmy już pod uwagę przy tworzeniu naszej platformy. Chcemy być dostępni dla każdego, zawsze i wszędzie.

Jakie są założenia biznesowe platformy? O ile ma szansę zbliżyć się do wyników sprzedaży online? Jaki procent całkowitej sprzedaży MediaMarkt ma stanowić e-commerce w 2025 roku?

Jesteśmy przekonani, że dzięki uruchomieniu pełnego rozwiązania omnichannel będziemy rozwijać nie tylko naszą działalność cyfrową, ale również każdy inny aspekt naszej działalności. W rezultacie nie będziemy już postrzegać naszych wyników e-commerce w oderwaniu od naszych ogólnych wyników. Chcemy rozwijać całą naszą działalność, a nie skupiać się na handlu elektronicznym jako takim.

O jakiej wielkości inwestycji mówimy?

Wielkość inwestycji nie jest w pełni mierzalna. Nasz nowy sklep internetowy jest platformą ogólnogrupową. Wiele kosztów badań i rozwoju zostało już poniesionych podczas tworzenia platformy dla niektórych z innych krajów, w których obecny jest MediaMarkt. Z perspektywy lokalnej inwestycja była więc mniejsza niż w przypadku stworzenia jej oddzielnie dla MediaMarkt Polska. Jest to jedna z kluczowych zalet bycia częścią największego w Europie detalicznego sprzedawcy elektroniki użytkowej.

Jak na plany rozwoju nowej platformy wpływają doniesienia rynkowe o zamykaniu sklepów konkurencji?

Naszym głównym celem jest nasza podróż, wspieranie naszego rozwoju, a przede wszystkim priorytetowe traktowanie naszych klientów. Chociaż zdajemy sobie sprawę z rozwoju naszej branży, nie pozwalamy, aby działania naszych konkurentów dyktowały trajektorię rozwoju naszej platformy. Nasze zaangażowanie jest niezachwiane - musimy inwestować, być na bieżąco i konsekwentnie wyprzedzać rynek i jego ewolucje. Przykładem tego zaangażowania jest nasze najnowsze przedsięwzięcie, aplikacja MediaMarkt (uruchomiona 15 lutego br), będąca świadectwem naszych ciągłych wysiłków, aby pozostać na czele i sprostać dynamicznym potrzebom naszych klientów.

Sprzedaż sprzętu AGD/RTV przeżywa tymczasowy zastój z powodu stagnacji na rynku mieszkaniowym. Jakie macie prognozy dla tego segmentu na najbliższe miesiące?

Jako firma wyznaczyliśmy sobie ambitne cele rozwoju, a uruchomienie naszej nowej platformy i aplikacji MediaMarkt odgrywa kluczową rolę w osiągnięciu tych celów. Nasze kompleksowe rozwiązania dla klientów są teraz płynnie zintegrowane z platformą, która oferuje całodobowy dostęp do zakupów. W związku z tym wierzymy, że nasz wzrost w tych kategoriach nie zależy wyłącznie od ekspansji rynku; zamiast tego jesteśmy gotowi rozwijać się niezależnie, oferując atrakcyjne rozwiązania i niezrównane wrażenia zakupowe dla naszych klientów.

Fragment wywiadu ukazał się na stronie dlahandlu.pl. Kliknij, aby zobaczyć artykuł na portalu źródłowym.