MM logo red
Nie ma opisu obrazu

Wywiad z Jorenem Neefem dla portalu ecommercenews.pl

Nie ma opisu obrazu

Wywiad z Jorenem Neefem, Dyrektorem E-commerce w MediaMarkt, pojawił się na portalu ecommercenews.pl.

W połowie stycznia mediamarkt.pl uruchomił nową platformę sklepu internetowego, opracowaną w oparciu o szczegółową analizę potrzeb współczesnych konsumentów. MediaMarkt konsekwentnie dąży do najwyższej jakości we wszystkich obszarach swojej działalności. Joren Neef, dyrektor e-commerce w MediaMarkt, dzieli się informacjami na temat nowej platformy, wprowadzonych rozwiązań, a także strategii budowania wyjątkowego doświadczenia zakupowego i potencjału sprzedaży online.

Czy możesz powiedzieć nam więcej o najnowszym projekcie e-commerce MediaMarkt i głównych motywacjach stojących za jego rozwojem?

Zgodnie ze swoją strategią omnichannel, MediaMarkt chce być liderem w zapewnianiu najlepszych doświadczeń klienta na rynku elektroniki użytkowej we wszystkich kanałach sprzedaży. Najnowocześniejsze rozwiązanie e-commerce jest zgodne z dominującymi trendami europejskimi i otwiera drzwi do rozszerzenia przyszłych funkcji sklepu internetowego. To innowacyjne podejście nie tylko zwiększy satysfakcję klientów, ale także umożliwia intuicyjną podróż zakupową za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Nowy sklep internetowy sprawił, że MediaMarkt ma teraz w pełni wielokanałową ścieżkę zakupową. Dzięki możliwości odbioru produktów w sklepie w ciągu 29 minut, markety wysyłają produkty do klientów z lokalnych magazynów, a klienci w sklepach mogą nawet zamówić dostawę i instalację produktów z magazynu centralnego. Aby dopełnić całości, MediaMarkt uruchomił w czwartek 15 lutego, również aplikację, która ułatwia klientom proces orientacji i zakupów.

W jaki sposób nowa platforma mediamarkt.pl została dostosowana do potrzeb współczesnych konsumentów i jakie kluczowe wnioski z analizy tych potrzeb wpłynęły na jej projekt?

Latem 2025 r. wejdą w życie nowe przepisy dotyczące dostępności. Nasz nowy sklep internetowy już teraz uwzględnia wiele z nich. Chcemy, aby nasz asortyment był dostępny dla każdego, wszędzie i przez cały czas. Dlatego zoptymalizowaliśmy również naszą mobilną podróż, ponieważ klienci używają teraz do robienia zakupów online przede wszystkim telefonów. Nasza strona jest responsywna, co oznacza, że dopasowuje się do rozmiaru ekranu użytkownika – mobilnego lub stacjonarnego. Daje nam to ogromną przewagę konkurencyjną. Co więcej, projekt nowej platformy e-commerce opiera się na szczegółowej analizie potrzeb współczesnych konsumentów. To coś więcej, niż tylko kupowanie produktów. Dzisiejszy klient chce być "wolny od zmartwień" i mieć punkt kompleksowej obsługi. Dlatego nasze wysokiej jakości usługi, gwarancje i akcesoria zajmują najważniejsze miejsce w całej podróży klienta.

W jaki sposób nowa platforma e-commerce MediaMarkt odzwierciedla zaangażowanie MediaMarkt w oferowanie najwyższej jakości w każdym obszarze swojej działalności?

Jak już wspomnieliśmy, skupiamy się na tym, aby być zawsze i wszędzie dla naszych klientów. Nasi fachowcy mogą zainstalować pralkę, zawiesić telewizor lub założyć osłonę na ekran smartfona. Wiele usług klient może zamawiać z poziomu aplikacji lub strony internetowej. Używamy systemów od największych dostawców na świecie i dostosowujemy je do potrzeb naszej firmy. Dzięki doświadczeniu naszej międzynarodowej organizacji posiadamy pełną wiedzę niezbędną do tego, aby mieć stabilną, bezpieczną i szybką platformę 24/7 dla naszych klientów.

Jakie nowe, innowacyjne rozwiązania lub funkcje wyróżniają nową platformę na tle konkurencji?

Nasz sklep internetowy jest zbudowany w sposób modułowy, dzięki czemu w niedalekiej przyszłości będzie można ją łatwo aktualizować o kolejne segmenty. Oznacza to, że możemy wprowadzać nowe rozwiązania w niektórych sekcjach naszej witryny bez konieczności aktualizacji całej platformy. Nie tylko wprowadziliśmy funkcje znane na polskim rynku, takie jak nieskończone możliwości finansowania rat, ale także umożliwiliśmy podróż, która prowadzi klienta na jego ścieżce zakupowej dzięki zaawansowanemu uczeniu maszynowemu. Platforma posiada również funkcję Retail Media. Jest to najlepszy sposób dla naszych partnerów na promowanie swoich produktów wśród naszych klientów w sposób, który jest najlepiej dopasowany do podróży klienta i wzmacnia nasze relacje z naszymi partnerami. Wkrótce wprowadzimy również optymalizację naszych możliwości dostawy. Nasi klienci będą mogli zamówić dostawę produktów do domu w wybranym przez siebie terminie.

W jaki sposób integracja nowej platformy e-commerce wpisuje się w strategię omnichannel MediaMarkt i jak przyczynia się do pozycji lidera MediaMarkt na rynku elektroniki użytkowej?

Jak wspomniano, nowa platforma e-commerce uzupełnia strategię omnichannel i rzeczywiście sprawia, że możemy ją nazwać strategią 360 stopni. Jesteśmy dla każdego, zawsze i wszędzie. Posiadanie aplikacji, lepsza podróż mobilna, możliwości Retail Media, wysokiej jakości usługi i wiele więcej wzmacnia nas jako lidera rynku elektroniki użytkowej w Europie, aby ponownie stać się liderem rynku w Polsce.

Jak MediaMarkt zamierza konkurować z dominującą pozycją Allegro na polskim rynku e-commerce?

Klient robiący zakupy na Allegro oraz ten, który robi zakupy w MediaMarkt, to inny klient. Jesteśmy po to, aby być punktem kompleksowej obsługi, z pełnym rozwiązaniem dla naszych klientów. Mamy 80 sklepów w Polsce i naprawdę wierzymy, że to omnichannel jest przyszłością w elektronice użytkowej, wierzymy, że klient musi mieć możliwość doświadczania elektroniki. Ponadto nasza nowa platforma umożliwia uruchomienie własnego marketplace. To coś, co planujemy w niedalekiej przyszłości.

Czy nowa platforma e-commerce w Polsce będzie podobna do istniejącego rynku grupy MediaMarktSaturn w Niemczech?

Tak, nowa platforma w Polsce opiera się na tych samych fundamentach i zasadach, co platforma w innych krajach, takich jak Niemcy i Holandia. Platforma ta jest w momencie uruchomienia tylko dla produktów sprzedawanych przez MediaMarkt, ale jak widać na wersjach z innych krajów, Marketplace oparty jest na narzędziach Mirakl. W Polsce również planujemy wkrótce włączyć funkcjonalność marketplace, ale dokładnej daty nie chcemy ujawniać na ten moment.

Jakich strategii zamierzasz użyć, aby przyciągnąć sprzedawców i kupujących do nowej platformy?

Dla naszych kupujących mamy jak zawsze najlepsze kompleksowe rozwiązanie, szeroki asortyment, atrakcyjne ceny i wysoki poziom dostępności produktów. Innymi słowy, nasi klienci zawsze mogą znaleźć to, czego potrzebują w naszym sklepie internetowym. Przyciąganie sprzedawców jest częścią strategii, którą obecnie opracowujemy dla naszego rynku. Wszystkie wcześniej wspomniane zalety naszej platformy oraz nasza pozycja numer 1 w Europie sprawią, że MediaMarkt.pl jest bardzo interesującą platformą dla wszystkich sprzedawców.

Czy platforma skupi się wyłącznie na znanych markach, czy też znajdzie się na niej miejsce dla produktów marek własnych?

We wszystkich naszych kanałach – sklepach, online i w aplikacji – sprzedajemy najbardziej znane marki produktów elektroniki użytkowej. Dzięki MediaMarkt klienci zawsze mają w zasięgu ręki produkty takich marek, jak Apple czy Samsung. Oprócz znanych na całym świecie marek posiadamy również własne, starannie wyselekcjonowane i stworzone marki własne. Marki takie jak Isy, OK., Koenic i Peaq są kluczową częścią naszej strategii MediaMarkt, która dąży do tego, aby oferować naszym klientom produkty wysokiej jakości w przystępnej cenie. Nasz przyszły Marketplace daje nam możliwość dodania jeszcze większej liczby marek.

Czy planujecie integracje z popularnymi systemami zarządzania sprzedażą, takimi jak BaseLinker lub plentymarkets?

Mamy już integrację z BaseLinker dla niektórych segmentów. Dla naszego Marketplace będziemy używać Mirakl jako jednej z wiodących platform dla Marketplaces na świecie. Inne integracje nie są obecnie planowane.

Czy na nowej platformie dozwoleni będą również zagraniczni sprzedawcy, w tym chińscy?

Nasza strategia Marketplace jest obecnie w fazie rozwoju. W najbliższej przyszłości będziemy mogli podzielić się z Wami jej szczegółami.

Jak zamierzacie poradzić sobie z potencjalnym zagrożeniem ominięcia dystrybutorów poprzez sprzedaż bezpośrednią (D2C) od chińskich producentów?

Jak już wspomnieliśmy, nasza strategia Marketplace jest obecnie w fazie rozwoju. Dlatego nie ma potencjalnego zagrożenia, o którym można by teraz mówić.

Wywiad ukazał się na stronie ecommercenews.pl. Kliknij, aby zobaczyć oryginalny artykuł.