Drukarka laserowa czy atramentowa do biura?
Kwestia technologii druku to ważny aspekt determinujący dostępność modeli. Ze względu na sposób działania, wyróżniamy:
- drukarki atramentowe;
- drukarki laserowe.
Drukarki atramentowe do wydruku używają tuszu w kolorach podstawowych (żółty, cyjan, magenta, czarny) – brawa powstaje z ich mieszanki w odpowiednich proporcjach. W drukarkach laserowych używa się natomiast tonera wypełnionego specjalnym proszkiem. Drukarki laserowe są droższe, ale drukują szybciej od większości atramentowych i nie pojawia się problem wilgotnego tuszu. Kartka jest dociskana do bębna z tonerem, a obraz utrwala się termicznie. W oczach wielu użytkowników uchodzą też za bardziej ekonomiczne. Czy to prawda? Zależy od konkretnego modelu. Bardzo długo „laserówki” miały wyraźną przewagę nad drukarkami atramentowymi, w których bardzo często trzeba było wymieniać tusz. Ta różnica jednak szybko się zaciera. Pojawiło się wiele modeli z możliwością samodzielnego uzupełniania tuszu z butelek. To zdecydowanie bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż wymienne pojemniki. Drugim ciekawym rozwiązaniem jest dostawa tuszu w ramach subskrypcji. Stała opłata miesięczna wybierana jest na podstawie estymacji liczby drukowanych stron, a urządzenie samo wysyła do producenta powiadomienie, że zbiornik jest na wykończeniu – nowy zostanie dostarczony przez kuriera.
Ponieważ nie można jednoznacznie określić, czy lepsza jest drukarka laserowa czy atramentowa do biura, w rankingu umieściliśmy oba typy urządzeń. Dzięki temu możesz wybrać sprzęt według własnych preferencji. Jeśli w twoim biurze tworzy się dużo dokumentacji zdjęciowej, rozważ dodatkowo zakup drukarki do zdjęć, by móc w każdej chwili wydrukować potrzebną fotografię.