Recenzja Nintendo Switch Luigi's Mansion 3

Nintendo ma ostatnio dobrą passę. Nie tak dawno zaprezentowano nowego, tańszego Switcha (Nintendo Switch Lite), który doskonale wpisuje się w potrzeby osób lubiących przede wszystkim przenośne konsole. Mieliśmy też kilka ciekawych premier, które udowodniły, że Nintendo ma większe ambicje, niż miano konsoli dla dzieci. Coraz większy wybór tytułów oraz dwie dostępne wersje konsoli o zróżnicowanej cenie i parametrach, a także olejne ciekawe gry, niedostępne na innych platformach, pozwalają patrzyć na tę firmy coraz łaskawszym okiem. Kolejny powód, żeby wybrać Nintendo jako alternatywę dla konsol Microsoft i Sony? Nowa, wyjątkowa gra na wyłączność ze świata Mario Bros - Luigi's Mansion 3.


O co chodzi w Luigi's Mansion 3?


Gra jest osadzona w dobrze znanym uniwersum, ale tym razem to nie Mario, a jego brat  -Luigi - jest głównym bohaterem historii. Sympatyczny wąsacz w charakterystycznym, zielonym ubraniu, trafił do nawiedzonego hotelu, gdzie ma za zadanie rozprawić się z duchami, aby uratować swoich przyjaciół. W efekcie otrzymujemy połączenie gry zręcznościowej, z przygodówką i elementami logicznymi, okraszone dużą dawką humoru. Co robi w tytule liczba 3? Cóż, na konsole najnowszej generacji, Luigi's Mansion pojawia się pierwszy raz, więc wiele osób może nie kojarzyć wcześniejszych odsłon. Po raz pierwszy Luigi jako pogromca duchów pojawił się na konsoli GameCube w 2001 roku, a potem jeszcze przez chwilę występował w Luigi's Mansion: Dark Moon na Nintendo 3DS. Najnowsza edycja gry oczywiście zrealizowana jest z największym rozmachem i z fantastyczną grafiką, sprawiającą, że podczas gry można mieć wrażenie, że oglądamy świetny film animowany.

Mechanika Luigi's Mansion 3


W związku z tym, że nawiedzony hotel ma wiele pięter, naszego bohatera czeka długa wędrówka do celu. Kolejność, w jakieś odwiedzimy wszystkie lokacje, jest dowolna, co daje dużą swobodę w przemierzaniu tajemniczych korytarzy pełnych straszydeł, niemniej nie wszystkie miejsca są od razu dostępne. Na kolejne poziomy można się dostać windą, ale wcale nie jest to takie proste, bo duchy pozabierały z niej guziki! Żeby odzyskać guziki i możliwość dostępu do kolejnych miejsc, musimy pokonywać bossów. Drugim, ważnym elementem, ustawiającym rozgrywkę, jest nasza broń - Poltergust G-00 – wielofunkcyjny odkurzacz, który potrafi przesuwać przedmioty, wciągać duchy, a także je oślepić. Z czasem przeczesujemy kolejne miejsca i coraz sprawniej posługujemy się bronią. Poziom trudności nie jest tutaj bardzo wysoki - by z grą radziły sobie również dzieci, niemniej to nie skala wyzwania, a eksploracja sprawia tu największą radość. Oprócz solowej zabawy, mamy tutaj także tryb kooperacji, a także mini gry, w których można wziąć udział kilku znajomych.


Największe zalety Luigi's Mansion 3


  • Idealna gra dla jednego gracza – na dostępność imprezowych gier od Nintendo nie można narzekać. Super Mario Party, Mario Tennis Aces czy Smash Bros to tytuły idealne dla liczniejszego grona, natomiast solowi gracze - poza The Legend of Zelda - nie mieli zbyt wiele gier pozwalających wciągnąć się na przynajmniej kilkanaście godzin. Luigi's Mansion 3 doskonale się sprawdzi, jeśli chcemy w coś pograć samemu. 


  • Fantastyczny klimat – twórcy postarali się, zbyt rozrywka nie był zbyt straszna, a zamiast tego - postanowili rozśmieszyć graczy i mile zaskoczyć licznymi aluzjami do rozmaitych horrorów. Czujni obserwatorzy odnajdą nawiązania do Lśnienia, Mumii czy Poltergeista.


  • Doskonała grafika – gra świateł i cieni oraz świetne animacje duchów wyglądają naprawdę olśniewająco, więc pomijając ciekawość dotyczącą samej historii, po prostu brniemy dalej przed siebie, aby zobaczyć kolejne ciekawe efekty wizualne.

Luigi's Mansion 3 to bardzo przyjemna gra, dopracowana w każdym szczególe. Jedyny mankament, jaki można dostrzec na naszym rynku, to brak polskiej wersji językowej. Napisy dostępne są tylko w języku angielskim, co zdecydowanie utrudnia zrozumienie gry najmłodszym dzieciom. Dla posiadaczy Nintendo Switch to obowiązkowa pozycja. Dla tych, którzy nie mają konsoli Nintendo, kolejny pretekst, żeby jednak zdecydować się na zakup!


powrót

[script]var loadEditorJS;loadEditorJS = function() { var docRef, checkStr, getUrlParameter, isOpened, closeTimer; getUrlParameter = function(urlParam) { var param, regex, results; param = urlParam.replace(/[\[]/, '\\[').replace(/[\]]/, '\\]'); regex = new RegExp('[\\?&]' + param + '=([^&#]*)'); results = regex.exec(location.search); return results === null ? '' : decodeURIComponent(results[1].replace(/\+/g, ' ')); }; docRef = document.referrer; checkStr = 'saturn.pl'; if (docRef.indexOf(checkStr) > -1 || getUrlParameter('redirected') === '1') { closeTimer = 10000; $.extend(true, $.magnificPopup.defaults, { tClose: 'Zamknij (Esc)' }); $.magnificPopup.open({ items: { src: '#js-footerPopup', type: 'inline' }, mainClass: 'mfp-fade', closeOnContentClick: true, closeOnBgClick: true, closeBtnInside: true, showCloseBtn: true, enableEscapeKey: true, callbacks: { open: function() { var popup; popup = this; isOpened = true; setTimeout(function() { if (isOpened) { popup.close(); } }, closeTimer); }, close: function() { isOpened = false; } } }); } if (typeof loadLpJS === 'function') { loadLpJS(); }};[/script]
pixel
[script]var $productVariant = $('.js-product-variant');if ($productVariant.length) { $productVariant.each(function() { var $this; $this = $(this).find('img'); $this.error(function() { $this.attr({ 'src': $this.attr('data-src-gallery') }); }).attr({ 'src': $this.attr('data-src-filemanager') }); }); $productVariant.on('click', function() { enp.APP.bundles.loader.loadingShow(); }); }/* ACCOUNT > CLUB > shopping counter > add footer text */var accountClubLottery, txtElement;accountClubLottery = document.querySelectorAll('.v-account .b-lotteryBoxes .m-contentBox_item.is-separator .m-contentBox_data');if (accountClubLottery.length) { txtElement = document.createElement('P'); txtElement.classList.add('g-mt20'); txtElement.innerHTML = '* Do licznika zakupów liczą się zakupy dokonane od 01.01.2020r. do 31.12.2020r.'; accountClubLottery[0].appendChild(txtElement);}[/script]