Szukaj 0 Koszyk
Menu
Produkty
Komputery i Tablety
AGD małe

Recenzja Star Wars Battlefront II

Gwiezdne Wojny powróciły na ekrany. I wcale nie chodzi tu o kino, a o ekrany telewizorów oraz monitory komputerowe. Star War Battlefront II po 2 latach przerwy znów przenosi nas do kultowego uniwersum! Ponownie będziemy mogli znaleźć się w centrum akcji – w środku pola bitwy, w powietrznej walce, podczas niebezpiecznych misji na różnych planetach. Długo oczekiwania premiera przyniosła wiele niespodzianek i kontrowersji. Zobaczcie kompletną recenzję.

Pod względem oprawy audiowizualnej, gra dosłownie rzuca na kolana. Szczegółowe i rozbudowane lokacje, będące dokładnym odwzorowaniem miejsc znanych z Gwiezdnych Wojen, prezentują się doskonale, podobnie jak charakterystyczne dźwięki – kultowa muzyka czy dźwięki blasterów. Oprócz dopracowania detali, uwagę zwraca też różnorodność. Odwiedzimy korytarze Gwiazdy Śmierci, ulice miasta na Naboo, plażę i fragment lasu na Kashyyyku i wiele innych lokacji. Po tym względem, kontynuacja zdecydowanie dorównuje pierwszej części gry, która postawiła poprzeczkę na naprawdę bardzo wysokim poziomie. Niezależnie od tego, jak ocenimy kampanie dla jednego i wielu graczy, obiektywnie trzeba przyznać, że gra prezentuje się doskonale i spełni oczekiwania każdego konsolowego fana Gwiezdnych Wojen.



Tryb dla jednego gracza

Jednym z największych zarzutów stawianych pierwszej części Star Wars Battlefront, był brak kampanii z prawdziwego zdarzenia, przeznaczonej dla jednego gracza. Istotnie, w jedynce tak naprawdę całą przyjemność z gry czerpaliśmy z zabawy w trybie multiplayer. Tym razem, miłośnicy dobrych historii powinni być jednak usatysfakcjonowani, ponieważ wątek fabularny został zdecydowanie rozbudowany. Już sam fakt, że w kampanii walczymy po stronie Imperium, a nie Rebelii, jest już intrygujący. Wcielamy się w rolę Iden Versio -  imperialnej tajnej agentki pilotki i zarazem dowódcy Inferno Squad, która posłusznie wypełnia wolę Imperatora. Rzecz dzieje się już po zniszczeniu drugiej Gwiazdy Śmierci – wchodzimy zatem w zupełnie nieznany obszar historii Gwiezdnych Wojen, gdzieś pomiędzy filmowym Powrotem Jedi a Przebudzeniem Mocy.



W ramach przygody, czeka nas zróżnicowanych 12 misji. Warto w tym miejscu wspomnieć, że nie są realizowane wyłącznie w tych samych lokacjach, na których walczymy w trybie wieloosobowym. Wykreowanie innych map wyłącznie na potrzeby tej jednoosobowej kampanii, to zatem kolejny ukłon w stronę graczy.

Kampania nie jest idealna. Można narzekać na to, że nasza postać jest za mało wyrazista albo misje zbyt powtarzalne, ale z pewnością jest to krok w dobrym kierunku i sygnał, że w kolejnych częściach gry ten kierunek także będzie rozwijany.


Tryb dla wielu graczy

Siła Star Wars Battlefront tkwiła w rozgrywce multiplayer, gdzie mogliśmy toczyć wieloosobowe bitwy z żywymi przeciwnikami w ramach licznych zespołów. Twórcy nie poszli na łatwiznę, kopiując te same rozwiązania, lecz postanowili ten tryb rozbudować i pozmieniać, co musiało się spotkać z wieloma kontrowersjami.

Mamy do dyspozycji 5 rodzajów rozgrywki, zbliżonych do pierwszej części, ale z widocznymi zmianami. Zamiast walki z udziałem robotów AT-AT, dostajemy Galactic Assault – tryb, w którym atakujący prą do przodu, próbując przesunąć linię frontu i wykonując przy okazji inne pomniejsze zadania. Jest klasyczna potyczka dla 20 osób, a także efektowne pojedynki superbohaterów w 6-osobowych grupach. Największy rozmach towarzyszy jednak Starfighter Assault, czy walkom za sterami statków kosmicznych. Ostatnia opcja to Arcade Mode z regulowanym poziomem trudności i kolejką wrogów do pokonania.

Jest trochę zmian w mechanice rozgrywki – pociski lecą ciut wolniej, a karabiny dają większy odrzut, różni się także sterowanie maszynami. Żeby urozmaicić grę, mamy także podział na cztery klasy postaci, które posiadają odmienne style walki, umiejętności i role na polu bitwy.


Na koniec warto wspomnieć o tym, co najbardziej się nie spodobało w drugiej części – systemie rozwoju postaci. W pierwotnej wersji miał się opierać przede wszystkim o system mikropłatności. Po licznych negatywnych komentarzach, zrezygnowano z tego tuż przed premierą, jednak zamiast tego dostaliśmy taki system rozwoju, który nie jest dobrze zbilansowany. Osoby, które uwielbiają zdobywać wszystkie dostępne bronie, postacie, umiejętności specjalne i dodatki, czeka bardzo trudne zadanie. Tempo, w jakim zbieramy kredyty potrzebne na odblokowanie tych wszystkich rzeczy, jest zbyt małe. Wielu graczy może po prostu zniechęcić się i zrezygnować ze zbierania 15000 punktów na Dartha Vadera, gdy za jeden rozegrany mecz dostajemy ich nie więcej niż 300. Trudno znaleźć tu motywacje do spędzenia długich godzin przed komputerem czy konsolą, jeśli mamy wrażenie, że nie jesteśmy dostatecznie nagradzani za nasze starania, a skompletowanie tego, co nas interesuje, potrwa całą wieczność! Jeśli jednak progresja bohatera nie jest naszym priorytetem, a chodzi nam przede wszystkim o dobrą zabawę, to Star Wars Battlefront II będzie dawać dużo satysfakcji.

Podsumowując, niezależnie od tego, że pewne elementy mogłyby być lepiej dopracowane, gra wciąż wydaje się świetnym prezentem dla każdego fana strzelanek i każdego fana Gwiezdnych Wojen. Dla znudzonych grami w realiach II Wojny Światowej, możliwość strzelania laserami to doskonała odskocznia!

powrót

[script]var loadEditorJS;loadEditorJS = function() { var docRef, checkStr, getUrlParameter, isOpened, closeTimer; getUrlParameter = function(urlParam) { var param, regex, results; param = urlParam.replace(/[\[]/, '\\[').replace(/[\]]/, '\\]'); regex = new RegExp('[\\?&]' + param + '=([^&#]*)'); results = regex.exec(location.search); return results === null ? '' : decodeURIComponent(results[1].replace(/\+/g, ' ')); }; docRef = document.referrer; checkStr = 'saturn.pl'; if (docRef.indexOf(checkStr) > -1 || getUrlParameter('redirected') === '1') { closeTimer = 10000; $.extend(true, $.magnificPopup.defaults, { tClose: 'Zamknij (Esc)' }); $.magnificPopup.open({ items: { src: '#js-footerPopup', type: 'inline' }, mainClass: 'mfp-fade', closeOnContentClick: true, closeOnBgClick: true, closeBtnInside: true, showCloseBtn: true, enableEscapeKey: true, callbacks: { open: function() { var popup; popup = this; isOpened = true; setTimeout(function() { if (isOpened) { popup.close(); } }, closeTimer); }, close: function() { isOpened = false; } } }); } if (typeof loadLpJS === 'function') { loadLpJS(); }};[/script]
pixel
[script]var $productVariant = $('.js-product-variant');if ($productVariant.length) { $productVariant.each(function() { var $this; $this = $(this).find('img'); $this.error(function() { $this.attr({ 'src': $this.attr('data-src-gallery') }); }).attr({ 'src': $this.attr('data-src-filemanager') }); }); $productVariant.on('click', function() { enp.APP.bundles.loader.loadingShow(); }); }[/script]