Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony. Więcej na temat cookies kliknij tutaj
×
0 0

Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy

Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy
Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy

Kliknij w zdjęcie, aby powiększyć

Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy

  • Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy
  • Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy
- + Dopasuj
1 4 9 9 ,-
Zabezpiecz zakupy od awarii, uszkodzenia mechanicznego, kradzieży  

Instalacja i konfiguracja sprzętu w domu:

Kup teraz Zadzwoń

Gł. basowy JBL Studio 250P SUB Ciemnobrązowy

raty online: 30x49,97 Raty Oblicz ratę

  • Dostępny!
  • Wysyłamy z magazynu w 24h
  • Dostawa od 0,-
  • Gdzie kupić

Produkt dostępny również w OUTLET

dodaj do schowka znajdź podobny
Podziel się:
Głośnik basowy o paśmie przenoszenia 32 Hz - 150 Hz i mocy dynamicznej 400 W. Posiada przetwornik o średnicy 250 mm z membraną PolyPlas. Wyposażony we wbudowany wzmacniacz 200 W RMS, Slipstream bass port, wejścia liniowe i LFE oraz takie funkcje jak przełącznik fazy, regulacja poziomu, wzmocnienie basu.

Zastosowane technologie

Bass Reflex Bass Reflex

Techniczne

Minimalne pasmo przenoszenia [Hz]

32

Maksymalne pasmo przenoszenia [Hz]

150

Funkcje

Automatyczne włączanie , Regulacja fazy , Regulacja głośności

Zastosowane technologie

Bass Reflex , PolyPlas

Inne

Częstotliwość podziału: 50 - 150 Hz , Moc dynamiczna: 400 W , Slipstream bass port , Wbudowany wzmacniacz o mocy: 200 W , Wejścia liniowe i LFE , Wzmocnienie basów

Konstrukcja

Średnica głośnika

25 cm

Inne

Wzmocniona obudowa

Fizyczne

Wysokość [mm]

419

Szerokość [mm]

341

Głębokość [mm]

381

Waga jednostkowa [kg]

15.1

Ogólne

Linia

Studio

Kolor

Ciemny brąz

Załączone wyposażenie

Kolce

Okres gwarancji

12 miesięcy

Miejsce realizacji

Autoryzowany serwis producenta

Szczegółowe warunki gwarancji

Na stronie producenta/importera

Pozostaw opinię o produkcie

Opinia zostanie opublikowania po weryfikacji treści. Zastrzegamy sobie prawo do kasowania opinii zawierających: wulgaryzmy, teksty reklamowe, wypowiedzi niezwiązane z produktem, a także obraźliwe wobec innych użytkowników serwisu, osób trzecich, instytucji, itp. Szczegóły w regulaminie.
* pola wymagane
4 na 5

Wstęp.
Wybór subwoofera jest zawsze trudny. Chęć uzyskania jak najlepszej jakości niskich tonów koliduje z ceną, którą jesteśmy skłonni zapłacić za sprzęt. Wstępnie zostały odrzucone subwoofery o cenach z kosmosu (co nie oznacza, że z Saturna ;-)). Ze względu na rozmiary odpadły suby w obudowie zamkniętej. Ponieważ po odsłuchach zdecydowałem się na kolumny frontowe JBL Studio 2 280, wybór pozostawał pomiędzy 250P a 260P. Atrakcyjna cena w outlecie Saturna sprawiła, że JBL SUB 250P pojawił się w domu.

Opakowanie.
Sub został zapakowany w przemyślaną konstrucję styropianowo-kartonową. Nie ma obaw o obicia lub inne uszkodzenia w transporcie. Elementy dostarczane luzem zostały zapakowane w woreczek i przyklejone taśmą do tektury. Podczas rozpakowywania łatwo rozerwałem piankowy worek, którym sub jest owinięty. Dzieje się tak, ponieważ sub nie ma odłączanego kabla 230V~ i jest on zabezpieczony cienką pianką owiniętą taśma klejącą, która przykleiła się do worka.

Wygląd.
Projekt wizualny jest taki jak przy innych elementach serii Studio 2. Niedostrzegalne spoiny oklein i czarny lakier piano na górze oraz charakterystyczna membrana PolyPlas powoduje bardzo pozytywne doznania. Widać, że przyłożono sie do wizualizacji w trakcie projektowania serii Studio 2. Maskownica również nie odbiega od standardu serii. Jest lekka i wystarczająco solidna.

Wyposażenie.
Instrukcja obsługi, kolce ( bez podkładek ) i przewód audio LFE jako elementy luzem uzupełniają komplet. Instrukcja jest napisana zwięźle i przystępnie. Jej treść pomoże nawet laikowi w kwestiach akustycznych. Podłączenie, obsługa i regulacje zostały opisane wyczerpująco i - co ważne - lektura nie nuży, nie powoduje chęci pójścia na skróty z myślą: "przecież ja to wiem". Kolce, jak sugeruje producent, są przeznaczone do ustawienia suba na dywanie czy wykładzinie, co zwykle kończy się powstaniem dziurek. Warto jednak zastosować kolce z podkładkami. W ten sposób nieco zmniejszymy odbicia niskich tonów od podłogi i poprawimy ich rozprzestrzenianie. Przewód LFE nie zaskakuje długością (trochę ponad 3 m) i jakością ( przeciętną). Jednak na start jest zupełnie wystarczający.
Sam sub ma komplet przełączników i regulacji wymaganych dla subów aktywnych w obudowie z otworem (jak kto woli - bass-reflex). Mamy przełączniki fazy, automatycznego wzbudzania i wzmocnienia basów (dla amatorów łupania) oraz regulatory wzmocnienia i częstotliwości odcięcia. Wszystko czytelnie opisane i choć ich umieszczenie na tylniej ściance sprawia trudności w obsłudze, to jednak podwyższa walory estetyczne. Oczywiście jest również włącznik zasilania z czerwoną diodą sygnalizującą pracę suba.

Otoczenie bliższe i ustawianie.
Sub pracuje w układzie 5.1, a sygnał jest podawany z wyjścia sub Pioneera VSX-1025. Częstotliwość LFE została empirycznie ustawiona na 80 Hz. Zastosowanie układu z LFE pozwala uniknąć zniekształceń w charakterystyce przenoszenia zastawu kolumn. Do wstępnego ustawienia suba zasosowałem trik. Suba umieściłem w miejscu odsłuchu i krążąc po pokoju odsłuchiwałem ciągle ten sam fragment utworu. Miejsce w którym wydawało mi się, że słyszę najlepiej jest miejscem suba. Po dłuższym użytkowaniu okazała się niezbędna niewielka korekta położenia oraz minimalne zwiększenie poziomu głośności.

Otoczenie dalsze (odsłuch).
Muzyka w 2.1
Znając możliwości subów w obudowach z otworem nie spodziewałem się ani łagodnego wybrzmiewania ani szybkiego, sprężystego basu znanego z subów w obudowach zamkniętych. Oczekiwałem męczących opóźnień "kotłów" i szybkich zakończeń niskich rejestrów, tak irytujących, kiedy się "wie", że "tam" jeszcze coś powinno być. Znam ograniczenia mego Pioneera w reprodukcji stereo i wiem czego "brakuje" w 280-tkach. Odsłuchy na sprzęcie o rząd wielkości droższym dobitnie uświadamiają mi słabości mojego zestawu. W amplitunerze nie podbijałem charakterystyki (0 dB) i zawsze stosuję tryb "Pure Direct". Na pierwszy ogień poszedł "Rotting corpse" DethKalypse. Kawałek, w którym 280-tki nie sięgały dołu, sub oczywiście zagrał zdecydowanie niżej. Niepokój w końcu stał się odczuwalny psychicznie i fizycznie (dosłownie). Ale... wybrzmienia nie ma. Bardzo niski dół kończy się szybko - jest bez polotu. Co dziwne - nie zauważyłem opóźnienia basu. Ciekawy "Angel of sin" Darkside of innocence zabrzmiał jeszcze dobitniej i wyraziściej. Tło basowe, które jest szybkie, nie zlało się w papkę budyniową. Sub nadążał za momentalnymi zmianami, co niezmiernie mnie ucieszyło i pozytywnie zaskoczyło. Choć nie trawię rapu odsłuchałem trochę Tech N9ne. Wytrzymałem tylko 5 min., ale mogę napisać, że sub chyba został zaprojektowany do tego rodzaju muzyki. Momentami nawet próbował "pociągnąć" basy w wybrzmieniu jakby aspirując do cechy znanej z obudowy zamkniętej. Przełączenie "Bass boost" w ON wszystko popsuło - ta funkcja jest zdecydowanie dla fanów gatunku. Podobne odczucia miałem przy słuchaniu Pink Floyd (flac) i Theatre of Tragedy (flac). Kiepskie wybrzmienia lub ich brak. Ale za to przy koncercie organowym Bacha (toccata i fuga d-moll) można zacząć podziwiać konstruktorów JBL-a. Niskie rejestry były soczyste, pełne; miałem wrażenie, że nic mi nie umyka (a dobrze pamiętam emocje z koncertu w oliwskiej katedrze).
Muzyka w 5.1
Wydaje się, że inny rodzaj kodowania mógłby coś zmienić w pracy suba, to jednak tak się nie stało. Mikry materiał odsłuchowy pozwala mi napisać tylko, że nie zauważyłem żadnych różnic w stosunku do 2.1.
Kino.
O ile to możliwe, korzystam z kodawania DTS-HD Master Audio. Poświęciłem kilka godzin na odsłuchanie (tak! - nie oglądanie) Gwiezdnych Wojen. Wiele scen nabrało nowej dramaturgii. Sceny walki są bardziej emocjonujące, po prostu chętniej się słucha filmu niż ogląda. Film brzmi prawdziwiej, a w zasadzie powinienem napisać, że brzmi bardziej nieprawdziwie, biorąc pod uwagę fabułę sagi. Fantazja staje się fantastyczna. Nie ulega wątpliwości spostrzeżenie, że bez suba kino domowe wiele traci.

Podsumowanie.
JBL 250P nie jest sprzętem audiofilskim. Nie stoi nawet w odległości kilometra od wycezylowanych subów np. Klipscha. Ale nie o to chodzi żeby zamienić niebotyczną gotówkę na doznania wynikajace z posiadania, tylko o to by cieszyć się dźwiękiem "za rozsądna cenę". A to JBL zapewnia. Sztuczki konstrutorów pozwoliły zrobić dość szybkiego suba w niewielkiej obudowie, który nie dostaje zadyszki gdy trzeba rozbudzić emocje widza i to nieprzesadzając z głośnością. Nie oczekujmy wiele w muzyce, ale niektóre gatunki niewątpliwie otrzymają nowy "oddech".
Warto poświęcić trochę czasu na znalezienie optymalnego, ze względu na jakość dźwięku, miejsca dla suba. I jeszcze trochę czasu na eksperymenty z przełącznikami i regulatorami.
Daję cztery gwiazki ponieważ:
1. Przewód audio jest zbyt krótki do swobodnego ustawienia suba i ma watpliwą jakość.
2. Kabel sieci 230V~ powinien być trochę grubszy. Mój wentylator pokojowy ma lepszy kabel. I tu mała uwaga; jeśli jest taka możliwość zasilcie suba z innej fazy niż amplituner. Gwałtowne wzrosty natężenia prądu na tej samej fazie nie pozostają bez wpływu na jakość pracy elementów zestawu.
3. Po około dwóch godzinach pracy sub znacznie się nagrzewa, co w kontekście krótkiej gwarancji (12 m-cy) nie wróży długiej bezawaryjnej pracy.
Jeżeli jednak dokupicie sobie inny (lepszy) przewód audio, zdajecie sobie sprawę, że sub nie pobierze z sieci więcej niż 1A i ufacie obliczeniom pojemności cieplnej radiatorów wzmacniacza śmiało można JBL-a kupić. Dźwięk i wygląd mile Was zaskoczy.

Jaki telewizor kupić? LED czy OLED? Zalety i wady 4K, zakrzywione telewizory, telewizory HDR i 3D, telewizory dla graczy... Sprawdź nasz poradnik!

Jaki telewizor z internetem kupić? Smart TV z Android, Tizen, WebOS 3.0 lub Firefox OS to więcej niż zwykły telewizor. Dowiedz się więcej o smart TV!

Koszt dostawy:

Zmień kod pocztowy

Sprawdź dostępność produktu w Twojej okolicy

Loader...
pixel kino domowe