Czy da się uchronić przed martwym pikselem?
Dobrą praktyką przy zakupie sprzętu, jest przetestowanie go i sprawdzenie czy poprawnie działa. W przypadku sprzętu zamawianego online, po otrzymaniu go do domu, możemy uruchomić i wykonać test martwego piksela, sprawdzając, czy na nowym urządzeniu pojawia się taki problem. Wtedy zgodnie z polskim prawem można taki sprzęt zwrócić do sklepu, na zasadach ogólnych regulujący handel internetowy.
W przypadku sprzętu, który kupujemy stacjonarnie, można poprosić sprzedawcę o wykonanie testu lub samemu dokładnie przyjrzeć się wyświetlaczowi.
Oczywiście, nie uchroni nas to przed problemami z wyświetlaczem, które moją pojawić się w trakcie użytkowania sprzętu. Jednak będziemy mieć pewność, że pracę zaczynamy na w pełni sprawnym sprzęcie, bez widocznych usterek. Sprawdzanie zakupionego sprzętu to dobry nawyk – nie tylko w kontekście martwego piksela, ale też innych, możliwych problemów. Dobrze go w sobie wyrobić.