MM logo red

Warunki dodawania opinii

Warunki dodawania opinii z dnia 01.02.2024 r.

(zwane dalej: Regulaminem)

I. Postanowienia Ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady umieszczania Opinii oraz korzystania z nich przez Użytkowników Sklepów Internetowego mediamarkt.pl prowadzonego przez Spółkę Media Saturn Online Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej: Usługodawca).
  2. Pojęcia i wyrażenia pisane wielką literą w treści niniejszego Regulaminu mają znaczenie określone Regulaminem Sklepu Internetowego mediamarkt.pl.
  3. Przez Opinie należy rozumieć treści zawierające informacje o Produktach lub Usługach, których zakup jest lub był możliwy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  4. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Sklepu Internetowego. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Użytkownika wskazana jest w aktualnej Polityce Prywatności Sklepu Internetowego mediamarkt.pl. 
  5. Użytkownik dodając Opinie akceptuje treść niniejszego Regulaminu.  

II. Informacje o zamieszczonych Opiniach 

  1. Opinie są udostępniane za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  2. Opinie pochodzą od Użytkowników. Opinie mogą również pochodzić od osób, które je opublikowały na zewnętrznych platformach podmiotów współpracujących z Usługodawcą, w szczególności na platformach spółek powiązanych kapitałowo z Usługodawcą, prowadzących sklepy internetowe w innych państwach Unii Europejskiej lub na platformach producentów danego Produktu.
  3. Opinie niepochodzące bezpośrednio od Użytkowników oznaczone zostały w sposób umożliwiający identyfikację ich pochodzenia. Dotyczy to również sytuacji, gdy opinia została pozyskana od producenta lub od podmiotu pozostającego kapitałowo powiązanym z producentem i dystrybuującym ten produkt za pośrednictwem strony internetowej oznaczonej logo producenta.
  4. Usługodawca nie gwarantuje udostępniania wyłącznie Opinii, które są potwierdzone zakupem przez Użytkownika.
  5. Usługodawca zamieszcza przy Opiniach, w stosunku do których posiada zweryfikowane na podstawie dostępnych mu środków informacje, iż pochodzą od Użytkownika, który nabył dany Produkt lub Usługę, informacji o tym fakcie. Dodatkowo oznaczenie o zweryfikowanej opinii może być dołączone do opinii niepozyskanej bezpośrednio od Użytkownika, tylko od producenta lub od podmiotu powiązanego kapitałowo z producentem, wystawionej przez osobę, która nabyła ten produkt.  Weryfikacja danej Opinii, iż pochodzi ona od osoby, która nabyła opiniowany produkt następuje zgodnie z punktem III. Regulaminu poniżej.
  6. Domyślnie Opinie sortowane są według oceny, jaką dany produkt otrzymał razem z Opinią od najwyższej oceny do najniższej oceny. W ramach pierwszego kryterium kolejnym kryterium sortowania Opinii o tej samej ocenie jest data publikacji Opini, z uwzględnieniem wariantu wybranego przez Użytkownika oraz wariantów dodatkowych/podobnych (opinie dla wariantu głównego są zawsze przed opiniami o wariantach dodatkowych). Przy wariancie dodatkowym zamieszczone jest również odesłanie do tego wariantu dodatkowego produktu. Usługodawca udostępnia Użytkownikowi narzędzie do filtrowania Opinii, w tym filtrowania po Opiniach potwierdzonych zakupem.
  7. Użytkownik wraz z treścią Opinii zamieszcza ocenę danego Produktu lub Usługi we wskazanej w formularzu skali. Indywidualne oceny Produktu lub Usługi zamieszczone są przy każdej Opinii.
  8. Ogólna ocena danego Produktu lub Usługi zamieszczona jest na karcie Produktu lub Usługi przy jego opisie i obliczana jest na podstawie średniej wszystkich lub filtrowanych zgodnie z ust. 7 ocen indywidualnych.
  9. Usługodawca nie zamieszcza i nie zleca zamieszczania nieprawdziwych opinii lub rekomendacji konsumentów, nie zniekształca i nie zleca zniekształcania opinii lub rekomendacji konsumentów, w celu promowania produktów.

III. Opinie potwierdzone zakupem – metoda weryfikacji potwierdzenia zakupu

1. Usługodawca uznaje, że Opinia jest potwierdzona zakupem i zamieszcza stosowną adnotację o tym wraz z Opinią („potwierdzona zakupem”), jeżeli Opinia ta spełnia jeden z poniższych warunków:

a) została dodana przez klienta sklepu internetowego www.mediamarkt.pl, który po dokonaniu zakupu produktu w sklepie otrzymał od Spółki e-mail zawierający prośbę o pozostawienie opinii odnośnie zakupionego przez klienta produktu

lub

b) została dodana przez klienta posiadającego konto w sklepie www.mediamarkt.pl, po zalogowaniu się na konto i dotyczyć produktu, który klient zakupił w sklepie.

2. Usługodawca uznaje, że również Opinia jest potwierdzona zakupem i zamieszcza stosowną adnotację o tym wraz z Opinią („potwierdzona zakupem”), jeżeli Opinia ta została pozyskana od producenta lub od podmiotu kapitałowo powiązanego z producentem i dystrybuującego ten produkt, o ile Opinia ta została dodana przez osobę, która nabyła ten produkt za pośrednictwem strony internetowej oznaczonej logo producenta i która po dokonaniu zakupu produktu otrzymała od producenta (podmiotu kapitałowo powiązanego z producentem) e-mail zawierający prośbę o pozostawienie opinii odnośnie nabytego przez klienta produktu.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 powyżej potwierdzenie okoliczności tam wskazanych dokonywane jest poprzez niezależny od producenta podmiot trzeci. Na dzień opracowania Regulaminu jest to podmiot o nazwie Bazaarvoice Inc. z siedzibą w Teksasie w Stanach Zjednoczonych Ameryki.

IV. Zasady zamieszczania Opinii

  1. Opinie mogą być zamieszczane przez podmioty wskazane w punkcie II.2. Regulaminu.
  2. Zamieszczenie Opinii uwarunkowane jest zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
  3. Użytkownik w celu zamieszczenia Opinii wypełnia dane wskazane w formularzu dodawania Opinii.
  4. Użytkownik zobowiązany jest do niepodawania w polu „pseudonim” swojego imienia i nazwiska. Użytkownik podaje swój pseudonim, który nie może być daną osobową.
  5. Użytkownik zobowiązany jest do podania swojego adresu e-mail podczas publikowania Opinii w Sklepie Internetowym. Adres e-mail nie jest jednak publikowany wraz z Opinią a służy jedynie do weryfikacji Użytkownika lub ewentualnego skontaktowania się z nim w związku z publikowaną Opinią.
  6. Użytkownik oświadcza, że zamieszczane przez niego Opinie nie naruszają obowiązujących przepisów prawa, ani praw osób trzecich. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treść Opinii przez niego zamieszczonych, dotyczy to również posiadania przez Użytkownika uprawnień twórczych do swojej Opinii.
  7. Usługodawca informuje, że weryfikacja Opinii i jej zamieszczenie w Sklepie Internetowym trwa około 3 dni robocze. W konsekwencji Opinia Użytkownika nie zostanie automatycznie opublikowana przez Usługodawcę.
  8. Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji Opinii lub ich usunięcia w przypadku, gdy Opinie te:  

a) naruszają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, wzywają do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej itp. oraz zawierają treści faszystowskie, pornograficzne oraz powszechnie uznane za wulgarne, propagują przemoc, obrażają uczucia religijne lub dobre obyczaje, przejawiają obraźliwy charakter lub mogą zostać poczytane jako groźba;

b) naruszają prawa autorskie osób trzecich, tajemnice handlowe lub inne prawa własności intelektualnej;

c) zawierają adresy e-mail, odnośniki do innych stron internetowych, adresy stron internetowych, numery komunikatorów, ceny produktów, jak również jakiekolwiek dane osobowe;

d) są powielone lub duplikowane przez Użytkownika;

e) naruszają dobra osobiste osób fizycznych lub osób prawnych;

f) stoją w sprzeczności z Regulaminem, Polityką Prywatności;

g) mogą wprowadzić w błąd, w szczególności poprzez zamieszczenie Opinii, która nie dotyczy opiniowanego produktu.

V. Prawa autorskie do Opinii

1. Jeżeli Opinia zamieszczona przez Użytkownika stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 Nr 24, poz. 83 ze zmianami), Użytkownik dobrowolnie zamieszczając Opinię w Sklepie Internetowym z chwilą jej ustalenia (także w postaci niedokończonej) udziela Usługodawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji z prawem do udzielania sublicencji podmiotom z grupy kapitałowej Media Markt Saturn na terytorium Unii Europejskiej do korzystania przez Usługodawcę z tych utworów, która obejmuje w szczególności publikację utworów w Sklepie Internetowym, jak również w innych wydawnictwach Usługodawcy. Licencja zostaje udzielona w odniesieniu do wszystkich pól eksploatacji znanych w chwili zaakceptowania Regulaminu przez Użytkownika, w szczególności do pól eksploatacji określonych w art. 50 powołanej wyżej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych:  

a) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu - wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;

b) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono - wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;

c) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w lit b) powyżej - publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

2. Usługodawca może udzielać sublicencji podmiotom z grupy kapitałowej Media Markt Saturn działającym na terytorium Unii Europejskiej odpowiadających swoim zakresem licencji, którą otrzymał od Użytkownika.

3. Jednocześnie Użytkownik uprawnia Usługodawcę do publikacji Opinii bez oznaczenia autorstwa Użytkownika za wyjątkiem obowiązku opublikowania pseudonimu Użytkownika, o ile pseudonim nie pozwala na ustalenie tożsamości Użytkownika. Użytkownik uprawnia Usługodawcę do udzielania uprawnienia podmiotom z grupy kapitałowej Media Markt Saturn, aby wykorzystywały Opinię bez obowiązku oznaczania autorstwa Użytkownika za wyjątkiem opublikowania pseudonimu Użytkownika.

4. Użytkownik uprawnia Usługodawcę do przetłumaczenia na dowolny język i wykorzystywania przetłumaczonej Opinii przez Usługodawcę lub przez ten podmiot według zasad wynikających z licencji. Jednocześnie Użytkownik udziela Usługodawcy upoważnienia do dalszego udzielania uprawnienia podmiotom z grupy kapitałowej Media Markt Saturn do przetłumaczenia na dowolny język i wykorzystywania przetłumaczonej Opinii przez Usługodawcę lub przez ten podmiot według zasad wynikających z licencji lub odpowiednio sublicencji.

5. W celu uniknięcia wątpliwości Usługodawca może realizować przysługującą mu licencję przy wykorzystaniu podwykonawców.

VI. Reklamacje

  1. Użytkownik ma prawo do składania reklamacji dotyczących zamieszczania Opinii, naruszenia jego praw, jak również naruszenia praw i obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu.
  2. Reklamacje można zgłaszać pod numerem Infolinii lub za pomocą formularza kontaktu znajdującego się w Sklepie Internetowym.
  3. Usługodawca zobowiązany jest do odpowiedzi na reklamację Użytkownika w terminie w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

VII. Postanowienia końcowe 

  1. Regulamin jest udostępniany Użytkownikom nieodpłatnie i nieprzerwanie na stronie Sklepu Internetowego w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie i odtwarzanie oraz utrwalenie jego treści w każdej chwili.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie i są wiążące dla Użytkownika po opublikowaniu tych zmian na stronie Sklepu Internetowego, o ile nie zastrzeżono inaczej. Zmiany Regulaminu nie odnoszą skutku do Opinii zamieszczonych przed datą wejścia tych zmian w życie.
  3. Postanowienia Regulaminu sprzeczne z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów nie mają zastosowania w stosunku do Użytkowników będących konsumentami w rozumieniu obowiązującego prawa.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 5 lutego 2024 roku.