Compliance w MediaMarkt
Owocna współpraca w ramach grupy MediaMarktSaturn opiera się w pierwszym rzędzie na naszych podstawowych wartościach, stosowanych na co dzień i będących przykładem dla innych. Warunkiem utrzymania takiej atmosfery wzajemnego zaufania jest uczciwość, wiarygodność oraz nienaganne pod względem finansowym, prawnym i etycznym zachowanie każdego pracownika w codziennej pracy. Tylko w ten sposób będziemy mogli wspólnie cieszyć się z sukcesu.
Nasze konsekwentne działanie zgodnie z tymi podstawowymi wartościami oraz obowiązującymi przepisami prawa gwarantuje osiągnięcie ambitnego celu jakim jest pozostanie liderem rynku. Nasze rozwiązania są szybkie i proste, albowiem będąc dużym przedsiębiorstwem działamy w grupie MediaMarktSaturn w sposób uporządkowany, ale bez biurokracji. Wspólnie realizujemy cele grupy MediaMarktSaturn. Z tego względu sukces przedsiębiorstwa ma pierwszeństwo przed interesami poszczególnych osób. Kroczymy tą drogą konsekwentnie i świadomi przyjętych przez nas wartości.
We wspólnym interesie każdego z nas chcemy mieć pewność, że wartości obowiązujące w naszym przedsiębiorstwie będą przestrzegane i realizowane. Przejrzysta i zrozumiała komunikacja umożliwi podejmowanie swobodnych działań, ukierunkowanych na osiągnięcie sukcesu. Opierając się na wartościach naszego przedsiębiorstwa opracowaliśmy Kodeks Postępowania, który obowiązuje wszystkich pracowników grupy MediaMarktSaturn.
Kodeks Postępowania ma być narzędziem umożliwiającym orientację w sytuacjach zdarzających się w naszej codziennej pracy i stanowić ogólne ramy dla wytycznych opracowanych w danym kraju, odzwierciedlających lokalną specyfikę i zwyczaje biznesowe w zgodzie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w poszczególnych krajach. Mając na względzie uczciwość działań w ramach naszego przedsiębiorstwa, nie tylko czujemy się związani Kodeksem Postępowania, lecz stosujemy go w codziennym życiu.
Kto nadużywa swojej pozycji dla własnych korzyści, na korzyść osoby trzeciej lub na szkodę grupy MediaMarktSaturn i tym samym narusza ducha niniejszych wytycznych lub podstawowe wartości obowiązujące w naszym przedsiębiorstwie lub działa wbrew innym przepisom wewnętrznym lub regulacjom prawnym, może być pewien, że naruszenie takie będzie ścigane, a osoba winna zostanie ukarana. W tym zakresie nie będzie żadnych różnic – zasada ta dotyczy każdego pracownika w ten sam sposób.
Każdy z nas ponosi odpowiedzialność za znajomość i przestrzeganie wszystkich istotnych przepisów, wytycznych i innych regulacji. W zakresie związanych z tym pytań stosujemy naszą sprawdzoną filozofię otwartych drzwi – zawsze pytamy: naszych przełożonych lub Inspektora do spraw Zasad Korporacyjnych („Compliance Officer”).
Procedura zgłaszania skarg w zakresie praw człowieka i ochrony środowiska
Media Saturn Holding Polska Sp. z o.o. oraz polskie spółki z Grupy Media Markt należą do niemieckiego koncernu CECONOMY AG. Zgodnie z niemiecką ustawą o należytej staranności w łańcuchu dostaw firmy są zobowiązane do ustanowienia procedury składania skarg, która umożliwia osobom wewnętrznym i zewnętrznym zgłaszanie informacji. Nasz system informowania o nieprawidłowościach umożliwia zgłaszanie zagrożeń lub naruszeń praw człowieka lub środowiska w ich własnym obszarze działalności oraz w łańcuchu dostaw. Informacje będą traktowane jako poufne; możliwe jest również anonimowe zgłaszanie.
Więcej informacji na temat procedury składania skarg znajdziesz poniżej.