MM logo red

Regulamin Sklepu Internetowego

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep Internetowy jest prowadzony przez Usługodawcę.
  2. Korzystanie ze Sklepu Internetowego przez Użytkownika możliwe jest pod warunkiem dysponowania przez Użytkownika urządzeniem końcowym zapewniającym dostęp do sieci Internet, zainstalowanym, działającym i aktualizowanym na bieżąco systemem operacyjnym typu Windows, Linux, macOS, z zainstalowaną, działającą i na bieżąco aktualizowaną przeglądarką internetową typu Chrome, FireFox, Opera z włączoną obsługą plików cookies, ActiveX i JavaScript, z minimalną rozdzielczością ekranu 1024x768 pikseli.
  3. Użytkownik korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu.

II. DEFINICJE

Poniższym wyrażeniom użytym w tekście Regulaminu zostały przypisane następujące znaczenia:

  1. Dostawa Towaru - usługa transportu oraz ewentualnie wniesienia Towaru w miejsce wskazane przez Użytkownika. Wariant Dostawy Towaru wybierany jest przez Użytkownika spośród dostępnych opcji;
  2. Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych konieczny do dokonania autoryzacji (identyfikacji Użytkownika) w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta ustalany samodzielnie przez Użytkownika;
  3. Infolinia - centrum telefonicznej obsługi Użytkownika, dostępne pod numerem telefonu wskazanym w Sklepie Internetowym, za pośrednictwem którego można uzyskać informacje o Produktach oraz zasadach funkcjonowania Sklepu Internetowego, a także złożyć Zamówienie; aktualne godziny funkcjonowania Infolinii wskazane są na stronie internetowej https://pomoc.mediamarkt.pl/;
  4. Klauzule – zgody zamieszczone na odpowiedniej stronie Sklepu Internetowego, których Użytkownik udziela Usługodawcy składając Zamówienie w formule „Gość”;
  5. Konsument - osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, w tym nabywająca Towar lub korzystająca z Usługi, usług w ramach Produktów innych niż Towar, dla celów niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową oraz osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  6. Konto - zbiór informacji przechowywanych w Sklepie Internetowym oraz w systemie teleinformatycznym Usługodawcy dotyczących danego Użytkownika oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów Sprzedaży, umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, jak również Konto myMediaMarkt, z wykorzystaniem którego Użytkownik może składać Zamówienia, zawierać Umowy Sprzedaży, umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar lub zamieszczać opinie o Towarach lub usługach w ramach Produktów innych niż Towar, których zakup jest lub był możliwy za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
  7. Koszyk - elektroniczny formularz udostępniony przez Usługodawcę w Sklepie Internetowym, za pomocą którego Użytkownik dokonuje wyboru Produktu w celu złożenia Zamówienia;
  8. Kupujący – Użytkownik, który zawarł Umowę Sprzedaży;
  9. Karta Podarunkowa Media Markt - karta typu pre-paid, stanowiąca odpowiednik gotówki, wystawiana na okaziciela, umożliwiająca dokonywanie zakupu towarów z oferty handlowej Media Markt w sklepie Media Markt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Karta Podarunkowa nie jest elektronicznym instrumentem płatniczym, instrumentem pieniądza elektronicznego, ani też kartą płatniczą. Szczegóły dotyczące zasad korzystania z Kart Podarunkowych Media Markt regulują oddzielne regulaminy;
  10. Login - adres poczty elektronicznej Użytkownika używany podczas procesu rejestracji i każdorazowego korzystania z Konta;
  11. Nowe Zamówienie - wiadomość elektroniczna (e-mail zawierający w temacie zwrot: „Nowe Zamówienie”) automatycznie generowana i wysłana przez system teleinformatyczny Usługodawcy na adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika) informująca o zarejestrowaniu przez Usługodawcę Zamówienia w Sklepie Internetowym; Nowe Zamówienie zawiera również m.in. odnośniki elektroniczne (tzw. linki) do treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności; Nowe Zamówienie nie stanowi Potwierdzenia Zamówienia;
  12. Polityka Prywatności – dokument Polityki Prywatności Sklepu internetowego mediamakrt.pl stanowiący zbiór informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych Użytkownika dostępny w Sklepie Internetowym;
  13. Potwierdzenie Zamówienia - wiadomość elektroniczna (e-mail zawierający w temacie zwrot: „Potwierdzenie Zamówienia” lub „Zamówienie – gotowe do odbioru”) wysłana przez Usługodawcę w imieniu własnym lub w imieniu innego Sprzedającego lub Sprzedających na adres poczty elektronicznej wskazany przez Użytkownika potwierdzająca, że wskazane w jej treści Zamówienie może zostać zrealizowane przez Sprzedającego. Potwierdzenie Zamówienia zawiera dodatkowe informacje dotyczące realizowanego przez Sprzedającego Zamówienia, w tym Produkty, cenę, placówkę handlową Sprzedającego realizującą Zamówienie, również odnośniki elektroniczne (tzw. linki) do treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności;
  14. Usługa Dodatkowa - usługa związana z Towarem zlecona przez Użytkownika Sprzedającemu. Warunki zlecenia Usługi Dodatkowej, również stanowiącej produkt podmiotu trzeciego, który jest oferowany przez Sprzedającego, określa lub może określać odrębny regulamin lub warunki jej realizacji dostępne dla Użytkownika na stronie Sklepu Internetowego;
  15. Produkt - Towar, Dostawa Towaru lub Usługa Dodatkowa;
  16. Regulamin - niniejszy regulamin;
  17. Siła Wyższa - zdarzenie zewnętrzne niezależne od stron stosunku prawnego, którego wystąpienia strona, która dotknięta została działaniem Siły Wyższej, nie mogła rozsądnie przewidzieć i którego wystąpieniu nie mogła zapobiec, a które uniemożliwia tej stronie trwale albo przejściowo wykonywanie jej praw lub obowiązków, w szczególności na gruncie danego stosunku prawnego;
  18. Sklep Internetowy – platforma teleinformatyczna (system informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Towarów lub świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar), dostępny pod adresem elektronicznym https://mediamarkt.pl, umożliwiający Użytkownikom zapoznanie się z Towarami Sprzedających oraz Produktami innymi niż Towar, w tym z cenami i dostępnością Produktów, zawarcie Umowy Sprzedaży, umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, jak również zamieszczanie opinii o Towarach lub usługach w ramach Produktów innych niż Towar, których zakup jest lub był możliwy za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
  19. Sprzedający – Usługodawca, jak również przedsiębiorca prowadzący placówkę handlową pod marką Media Markt, korzystający ze Sklepu Internetowego w celu zaproszenia Użytkowników do zawierania Umów Sprzedaży. Lista Sprzedających znajduje się pod adresem https://mediamarkt.pl/pl/legal/mymediamarkt-lista-podmiotow;
  20. Towar - rzecz ruchoma oferowana przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Internetowego (pojęcie to na gruncie Regulaminu obejmuje również akcesoria i komponenty, w tym oprogramowanie i treści cyfrowe dostarczane Kupującemu wraz z Towarem lub odrębnie);
  21. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawierana na odległość, tj. za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub za pośrednictwem Infolinii pomiędzy Kupującym, a Sprzedającym w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r. Poz. 2759 ze zm.). Doręczenie przez Sprzedającego Użytkownikowi (po złożeniu przez niego Zamówienia w Sklepie Internetowym lub poprzez Infolinię) Potwierdzenia Zamówienia jest tożsame z zawarciem Umowy Sprzedaży (nie dotyczy to zawierania umów, których przedmiotem jest dostarczenie treści cyfrowych);
  22. Usługa - usługa Sklepu Internetowego świadczona nieodpłatnie Użytkownikowi drogą elektroniczną;
  23. Newsletter - informacje, w tym informacje handlowe pochodzące od Usługodawcy lub Sprzedających, wysyłane Użytkownikowi drogą elektroniczną, przez lub w imieniu Usługodawcy lub Sprzedających;
  24. Usługodawca - Media Saturn Online Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres: 02-222 Warszawa, Aleje Jerozolimskie 179, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000403979, o numerze REGON145902629, o numerze NIP 7010327611; o kapitale zakładowym w wysokości 50.000,00 złotych, e-mail: [email protected]; BDO nr: 000011584;
  25. Użytkownik - osoba fizyczna, która ukończyła 18 rok życia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która korzysta ze Sklepu Internetowego lub kontaktuje się z Infolinią;
  26. Zamówienie - deklaracja woli zakupu Towaru, lub zlecenia usług w ramach Produktów innych niż Towar uzewnętrzniona przez Użytkownika za pośrednictwem Sklepu Internetowego (poprzez zdalne wypełnienie elektronicznego formularza w Sklepie Internetowym) lub za pośrednictwem Infolinii (poprzez podanie telefonicznie przez Użytkownika wymaganych danych), w sposób umożliwiający Sprzedającemu i Usługodawcy identyfikację Użytkownika, precyzująca ponadto Towar mający stanowić przedmiot Umowy Sprzedaży lub zlecenie usług w ramach Produktów innych niż Towar, miejsce jego odbioru, świadczenia lub dostawy oraz formę płatności ceny za Produkt.

III. KORZYSTANIE ZE SKLEPU INTERNETOWEGO

  1. Korzystanie ze Sklepu Internetowego możliwe jest w formule „Gość”, jak również w ramach istniejącego Konta Użytkownika lub poprzez Konto myMediaMarkt, co jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy Użytkownikiem, a Usługodawcą umowy o świadczenie Usług. Szczegóły dotyczące funkcjonowania Konta myMediaMarkt określone są w odrębnym Regulaminie Programu myMediaMarkt.
  2. Konta, które nie stanowią Kont myMediaMarkt nie mogą już być tworzone w Sklepie Internetowym po dniu 23 stycznia 2024 roku. Niniejszy Regulamin nie modyfikuje zasad funkcjonowania takich Kont, natomiast w punktach od 3. do 6. poniżej powtórzone są dotychczasowe postanowienia, na podstawie których funkcjonuje Konto. Konto może być również usunięte na żądanie Użytkownika dotyczące usunięcia jego danych osobowych przez Usługodawcę.
  3. Umowa o świadczenie Usług zostaje zawarta na czas nieokreślony. Każda ze stron umowy o świadczenie Usług może ją wypowiedzieć bez wskazania przyczyn. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usług wywiera skutek na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym oświadczenie to zostało doręczone drugiej stronie w formie pisemnej, (tzn. utrwalone na piśmie, podpisane i przesłane adresatowi na właściwy adres) lub dokumentowej (na adres e-mail) (dzień skuteczności). Ustanie mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług następuje po upływie miesięcznego okresu wypowiedzenia, który rozpoczyna swój bieg z dniem skuteczności oświadczenia o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usług. Ustanie mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług pozostaje bez wpływu na moc wiążącą i treść Umów Sprzedaży oraz umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, które zostały zawarte przez Użytkownika przed datą ustania mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług.
  4. W przypadku ustania pomiędzy stronami mocy wiążącej umowy o świadczenie Usług, Konto danego Użytkownika przestaje być aktywne i dostępne dla Użytkownika, a wszelkie złożone przez niego Zamówienia, z wyjątkiem tych, co do których doszło już do zawarcia Umów Sprzedaży, zostają anulowane (przestają wiązać Użytkownika).
  5. Informacje zgromadzone na Koncie dostępne są dla Usługodawcy oraz dla wszystkich Sprzedających celem umożliwienia Użytkownikowi wykonywania przysługujących Użytkownikowi uprawnień związanych z zawartymi Umowami Sprzedaży oraz ewentualnymi korzyściami względem wszystkich Sprzedających.
  6. Konto przypisane jest do Użytkownika, który zaloguje się na nim podając odpowiedni Login i Hasło. Użytkownik zobowiązuje się nie udostępniać swojego Loginu i Hasła osobom trzecim. Wszelkie zachowania, w tym oświadczenia woli lub wiedzy realizowane poprzez Konto przypisuje się Użytkownikowi. Dotyczy to w szczególności Umów Sprzedaży lub umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar zawartych w związku z Zamówieniami złożonymi z Konta danego Użytkownika, chyba że do udostępnienia Loginu i Hasła doszło z przyczyn, za które Usługodawca lub Sprzedający ponosi odpowiedzialność.
  7. Wymóg rejestracji i korzystania z Konta nie ma zastosowania do Użytkowników korzystających ze Sklepu Internetowego w formule „Gość”. W takim przypadku, Użytkownik przed złożeniem Zamówienia zobowiązany jest wypełnić stosowny formularz elektroniczny (dostępny w Sklepie Internetowym) poprzez wprowadzenie wymaganych przez Usługodawcę danych koniecznych dla jego identyfikacji oraz zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar. Za dane konieczne do identyfikacji Użytkownika uważa się dane osobowe obejmujące imię i nazwisko Użytkownika, adres poczty elektronicznej (e-mail) Użytkownika oraz jego numer telefonu i adres ewentualnej dostawy Towaru lub świadczenia usług w ramach innych Produktów. Użytkownik może zostać poproszony o podanie dodatkowych danych w zależności od Produktów nabywanych w Sklepie Internetowym np. data urodzenia. Użytkownik w celu złożenia Zamówienia zobowiązany jest zaakceptować treść Regulaminu oraz potwierdzić zapoznanie się z Polityką Prywatności. Użytkownik korzystający ze Sklepu Internetowego w formule „Gość” nie ma obowiązku akceptacji innych Klauzul.
  8. Każdorazowe wypełnienie formularza elektronicznego umożliwiającego złożenie Zamówienia w formule „Gość” jest równoznaczne z zawarciem pomiędzy danym Użytkownikiem, a Usługodawcą nowej umowy o świadczenie Usług. Umowa taka wygasa i traci moc wiążącą pomiędzy stronami z chwilą, gdy: a) dane Zamówienie zostaje anulowane, albo b) Umowa Sprzedaży lub umowa świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar zawarta w związku z danym Zamówieniem zostaje wykonana przez strony, albo c) traci moc wiążącą pomiędzy nimi z innych przyczyn prawem przewidzianych albo d) w przypadku, jeżeli wprowadzone przez Użytkownika dane uniemożliwiają wykonanie Umowy Sprzedaży lub umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar.
  9. Realizacja Umowy Sprzedaży w zależności od wybranej przez Użytkownika formy jej wykonania, może skutkować wymogiem podania przez Użytkownika dodatkowych danych w ramach składanego Zamówienia celem należytej jej realizacji.

IV. ZAPROSZENIE DO ZAWARCIA UMOWY

  1. Poprzez Sklep Internetowy prezentowane są Produkty Sprzedających wraz z ich cenami i zaproszeniem Użytkowników do zawierania Umów Sprzedaży w zakresie Towarów oraz innych umów w zakresie Produktów innych niż Towar.
  2. Sklep Internetowy nie prowadzi sprzedaży hurtowej, ani sprzedaży Produktów w celu ich dalszej odsprzedaży. Za zamówienia hurtowe rozumie się w szczególności zamówienia, w których liczba Towarów lub częstotliwość ich składania wskazuje na chęć dalszej odsprzedaży towarów nimi objętych. W przypadku chęci złożenia zamówienia hurtowego, Użytkownik może przesłać zapytanie o ofertę do Sprzedających poprzez dedykowany do tego celu formularz w ramach Sklepu Internetowego. Wówczas po uzgodnieniu przez Strony warunków realizacji takiego zamówienia, w tym jego odrębnej akceptacji przez Strony, będzie ono zrealizowane za wspólnie ustaloną cenę.
  3. Zdjęcia i opisy Towarów zamieszczone w Sklepie Internetowym są materiałami poglądowymi, które mają na celu jedynie umożliwienie Użytkownikowi wyrobienia sobie ogólnego wyobrażenia o właściwościach, wyglądzie i parametrach użytkowych Towaru. W szczególności wygląd Towaru na zdjęciach prezentowanych w Sklepie Internetowym może różnić się w niewielkim stopniu od zewnętrznego wyglądu Towaru wydawanego Kupującemu, które to różnice mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Powyższe zastrzeżenia nie odnoszą się do udostępnionych w Sklepie Internetowym specyfikacji technicznych oraz oznaczeń marki i modelu danego Towaru. W celu uniknięcia wątpliwości niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub Sprzedającego wobec Użytkownika lub Kupującego będących Konsumentami.
  4. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje zamieszczone w Sklepie Internetowym poczytuje się nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy. Nie stanowią one również zapewnienia Sprzedającego.

V. ZAMÓWIENIE

  1. Użytkownik może złożyć Zamówienie w następujący sposób:
    1. przez Konto - po zalogowaniu się na Koncie z wykorzystaniem właściwego Loginu i Hasła, lub

    2. z wykorzystaniem formuły „Gość” - tj. bez konieczności rejestrowania Konta, a jedynie poprzez zdalne wypełnienie stosownego formularza elektronicznego w Sklepie Internetowym, pod warunkiem akceptacji Regulaminu, Polityki Prywatności, lub

    3. poprzez Infolinię, podając dane wymagane w tym celu przez Usługodawcę.

  2. Informacja o głównych cechach i cenie, Produktu wyświetla się w Sklepie Internetowym przy zdjęciu lub w opisie Produktu lub jest przedstawiana za pośrednictwem Infolinii.
  3. Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę. Zamówienia poprzez Infolinię można składać wyłącznie w godzinach jej pracy. Usługi mogą być niedostępne dla Użytkowników podczas okresowej konserwacji Sklepu Internetowego oraz w razie jego awarii.
  4. W celu złożenia Zamówienia Użytkownik - poprzez dostęp do Sklepu Internetowego:
    1. wybiera Towar, który ma być przedmiotem Umowy Sprzedaży, lub Produkt inny niż Towar, poprzez dodanie go do Koszyka;

    2. wybiera sposób Dostawy Towaru z listy dostępnej w Sklepie Internetowym lub miejsce świadczenia usług (w ramach Produktów innych niż Towar);

    3. wybiera sposób płatności spośród opcji oznaczonych jako dostępne w Sklepie Internetowym lub w sposób dostępny u Sprzedającego w razie wyboru odbioru u Sprzedającego;

    4. weryfikuje prawidłowość wprowadzonych/wybranych danych dotyczących Zamówienia, w szczególności ilość i rodzaj zamawianych Produktów, miejsce odbioru, świadczenia Produktu lub Dostawy Towaru, danych Użytkownika oraz cenę za Produkt lub cenę za Dostawę Towaru oraz formę płatności;

    5. potwierdza, jako wiążące go, postanowienia Regulaminu oraz potwierdza, że zapoznał się z aktualną Polityką Prywatności;

    6. może zaakceptować dodatkowe fakultatywne Klauzule o ile takie są zaoferowane do akceptacji Użytkownikowi;

    7. zaznacza opcję „Zamawiam i płacę”, która oznacza że złożenie Zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty.

  5. W zależności od sposobu realizacji Zamówienia przez Sprzedającego, Użytkownik może być zobowiązany do podania dodatkowych danych.
  6. Każde Zamówienie może obejmować nie więcej niż dwadzieścia (20) pozycji asortymentowych (przez co rozumie się oznaczenie rodzaju, marki i ewentualnie modelu Produktu). W ramach każdej z pozycji asortymentowych Użytkownik może zamówić nie więcej niż trzy (3) egzemplarze tego samego Produktu, jednakże nie częściej niż jeden (1) raz w tygodniu. Zamówienie może obejmować Towary odbierane u Sprzedającego z wyłączeniem Usługodawcy, odbierane u różnych Sprzedających z wyłączeniem Usługodawcy, lub Towary dostarczane na adres wskazany przez Użytkownika, lub Produkty inne niż Towar świadczone w miejscu wskazanym przez Użytkownika. Wszelkie koszty związane z Zamówieniem są dostępne do wglądu Użytkownika przed złożeniem Zamówienia, w Koszyku. Sprzedający może odmówić realizacji Zamówienia albo anulować potwierdzenie realizacji Zamówienia naruszającego warunki określone w niniejszym punkcie, za uprzednim poinformowaniem Użytkownika, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia Potwierdzenia Zamówienia.
  7. Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia Użytkownik otrzyma na adres poczty elektronicznej Nowe Zamówienie (wiadomość elektroniczna e-mail w temacie „Nowe Zamówienie”). Stanowi ono jedynie potwierdzenie doręczenia Zamówienia na serwer poczty elektronicznej Usługodawcy i nie prowadzi do zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Użytkownikiem i Usługodawcą lub Sprzedającym.
  8. Usługodawca przekazuje Zamówienie do Sprzedającego, o ile sam go nie zrealizuje.
  9. Sprzedający rozpatruje złożone Zamówienie pod kątem możliwości jego realizacji. W szczególności warunkiem Potwierdzenia Zamówienia jest dostępność Towaru w magazynie Sprzedającego. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia, jeżeli zostało ono złożone w sposób sprzeczny z Regulaminem lub gdy Użytkownik rażąco narusza jego postanowienia.
  10. W przypadku odmowy realizacji Zamówienia przed zawarciem Umowy Sprzedaży zwrot uiszczonej przez Użytkownika ceny Towaru lub ceny Towaru i kosztów dostawy w zakresie towarów, których dotyczy odmowa realizacji Zamówienia, zostanie dokonany w terminie do 14 dni od dnia poinformowania Użytkownika o odmowie realizacji całości lub części Zamówienia. Usługodawca informuje w imieniu Sprzedającego o odmowie realizacji całości lub części Zamówienia poprzez jego anulację.
  11. Użytkownik może anulować własne Zamówienie do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar (tj. do momentu Potwierdzenia Zamówienia).
  12. W przypadku, gdy realizacja części lub całości Zamówienia nie będzie możliwa, Sprzedający (w którego imieniu może działać Usługodawca) bez zbędnej zwłoki (pocztą elektroniczną lub telefonicznie): a) poinformuje Użytkownika o odmowie realizacji Zamówienia w całości (Użytkownik otrzymuje informację o anulacji Zamówienia, które jest w takim wypadku uważane za niezłożone) albo b) zaproponuje Użytkownikowi realizację Zamówienia w części, w której jego realizacja jest możliwa (przedstawiając propozycję anulacji Zamówienia w części). W przypadku zaakceptowania tej propozycji przez Użytkownika, przedmiotem Umowy Sprzedaży lub umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar zawieranej w wykonaniu danego Zamówienia będą Produkty objęte częścią Zamówienia, które nie zostało anulowane (w części niemożliwej do realizacji Zamówienie to uważane będzie za niezłożone).
  13. W terminie dwóch (2) kolejnych dni po otrzymaniu od Sprzedającego propozycji anulowania Zamówienia w części Użytkownik może potwierdzić Sprzedającemu w odpowiedniej formie (tj. pocztą elektroniczną) swoją zgodę na częściowe anulowanie Zamówienia i w konsekwencji realizację Zamówienia w pozostałej części. Jeżeli w tym terminie Użytkownik nie przekaże Sprzedającemu stosownego potwierdzenia, Zamówienie traktowane będzie w całości jako niezłożone.
  14. Sprzedający za pośrednictwem Sklepu Internetowego potwierdza możliwość, gotowość i przystąpienie do realizacji Zamówienia w wybranym przez Użytkownika miejscu odbioru Towarów, lub Dostawy Towaru na adres, lub miejscu świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar, podanym przez Użytkownika, wysyłając do Użytkownika Potwierdzenie Zamówienia.
  15. Treść złożonego Zamówienia i związanej z nim Umowy Sprzedaży przesyłana jest jako Potwierdzenie Zamówienia ze stosownymi odnośnikami do treści Regulaminu oraz Polityki Prywatności (Potwierdzenie Zamówienia). Niniejsze postanowienie ma odpowiednie zastosowanie do umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar oraz udostępnianych za pośrednictwem Sklepu Internetowego regulaminów odnoszących się do umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar.
  16. Potwierdzenie Zamówienia zostanie wysłane przez Sprzedającego za pośrednictwem Sklepu Internetowego nie później, niż w terminie siedmiu (7) dni od dnia przesłania Nowego Zamówienia. W szczególnych przypadkach (np. przedsprzedaż), na podstawie odrębnych zaakceptowanych przez Kupującego regulaminów, termin może zostać wydłużony.
  17. Z zastrzeżeniem Towarów stanowiących treści cyfrowe, Umowa Sprzedaży zostaje zawarta i nabiera pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym mocy wiążącej z chwilą doręczenia na serwer poczty elektronicznej Kupującego Potwierdzenia Zamówienia (wiadomość elektroniczna e-mail w temacie „Potwierdzenie Zamówienia”). Za dzień doręczenia wiadomości elektronicznej e-mail w temacie „Potwierdzenie Zamówienia” uważa się dzień, w którym wiadomość ta wpłynęła na serwer poczty elektronicznej obsługujący adres e-mail podany przez Kupującego w formularzu elektronicznym Zamówienia. Niniejsze postanowienie ma odpowiednie zastosowanie do umów świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar.
  18. Sprzedający ani Usługodawca nie ponoszą odpowiedzialności za błędy popełnione przez Kupującego przy składaniu Zamówienia lub jego modyfikacji.
  19. Użytkownik będzie informowany o statusie Zamówienia poprzez wiadomości e-mail. Użytkownik może skontaktować się również ze Sprzedającym poprzez Infolinię lub poprzez e-mail.

VI. WARUNKI UMOWY SPRZEDAŻY

STRONY UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Stronami Umowy Sprzedaży są wyłącznie Kupujący i Sprzedający, którego dane umieszczone są na paragonie fiskalnym lub fakturze , a także są dostępne dla Kupującego przed złożeniem zamówienia w interfejsie Sklepu Internetowego. CENA
  2. Wszystkie ceny prezentowane na stronie internetowej Sklepu Internetowego podawane są w polskich złotych (PLN) i zawierają wszystkie podatki i daniny publiczne.
  3. Cena jednostkowa Towaru podana w Sklepie Internetowym może się różnić od ceny jednostkowej tego samego Towaru, gdyby został on zakupiony bezpośrednio, fizycznie u Sprzedającego w prowadzonej przez niego placówce handlowej pod marką Media Markt. Dla celów Umowy Sprzedaży zastosowanie będzie miała cena podana w Sklepie Internetowym. PŁATNOŚĆ
  4. Użytkownik może zapłacić cenę za Towar w sposób dostępny w Sklepie Internetowym albo – w przypadku wybrania opcji „Odbiór w sklepie” – w sposób dostępny u wybranego przez siebie Sprzedającego, bądź też w przypadku wybrania „płatności przy odbiorze” – w sposób przewidziany podczas odbioru Towaru.
  5. Sprzedający zastrzega sobie prawo wyłączenia niektórych form płatności w odniesieniu do niektórych Produktów, kategorii Produktów lub Towarów lub liczby zamawianych Produktów. W szczególności niemożliwe jest dokonanie płatności gotówką w kwocie przekraczającej 15.000 PLN.
  6. W zależności od miejsca rozpoczęcia procesu realizacji Zamówienia (magazyn własny bądź magazyn zewnętrzny prowadzony przez osobę trzecią), transakcja sprzedaży zostanie udokumentowana paragonem fiskalnym lub fakturą w rozumieniu art. 2 pkt 31) ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2023 r. Poz. 1570 ze zm.).
  7. Kupujący, który złożył Zamówienie, może otrzymać od Sprzedającego, na wskazany przez siebie adres e-mail, fakturę elektroniczną. Kupujący akceptując warunki Regulaminu Sklepu, oraz potwierdzając zapoznanie się z Polityką Prywatności zgadza się, aby Sprzedający wystawił i przesłał fakturę VAT w formie elektronicznej, zgodnie z art. 106 b ust. 3 oraz art.106n ustawy o podatku od towarów i usług.
  8. Użytkownik, który jako formę płatności wybrał płatność online (np.: e-przelew, płatność kartą płatniczą za pośrednictwem Internetu) zobowiązany jest dokonać zapłaty za zamówiony Towar, najpóźniej w przeciągu 30 minut od momentu przekierowania przez Sklepi Internetowy do panelu płatności. W ramach prowadzonych akcji promocyjnych i na podstawie ich regulaminów termin na dokonanie płatności może zostać skrócony na warunkach w nich określonych. W przypadku braku płatności za Zamówienie w wymaganym terminie Zamówienie to nie jest złożone i traktowane jest jako nieistniejące.
  9. Użytkownik, który jako formę płatności wybrał płatność przelewem tradycyjnym, zobowiązany jest dokonać zapłaty za zamówiony Towar, najpóźniej w przeciągu siedmiu (7) dni roboczych (z wyłączeniem sobót, niedzieli oraz dni ustawowo wolnych od pracy, w rozumieniu ustawy o dniach wolnych od pracy – t.j. Dz.U. z 2020r. Poz. 1920), następującego po dniu, w którym złożył Zamówienie. W ramach prowadzonych akcji promocyjnych i na podstawie ich regulaminów termin na dokonanie płatności może zostać skrócony na warunkach w nich określonych. Brak uiszczenia płatności w wymaganym terminie skutkuje uprawnieniem do odmowy realizacji Zamówienia (jego anulacją) przez Sprzedającego, w którego imieniu działa Usługodawca.
  10. Użytkownik, który jako formę płatności wybrał płatność w formie rat online, udzielanych za pośrednictwem Internetu przez podmiot trzeci, zobowiązany jest do wypełnienia odpowiedniego formularza udostępnionego mu przez ten podmiot, niezbędnego do zawarcia umowy o kredyt konsumencki i uzyskania finansowania, najpóźniej w przeciągu 2 godzin od przejścia z koszyka zakupowego do formularza wniosku o kredyt konsumencki. Brak skutecznego wysłania wniosku przez Użytkownika do podmiotu trzeciego skutkuje brakiem skutecznego złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  11. W przypadku skutecznego złożenia wniosku o kredyt konsumencki zgodnie z Punktem 10. Rozdziału VI Regulaminu, Użytkownik ma czternaście (14) dni kalendarzowych (z uwzględnieniem sobót, niedzieli oraz dni ustawowo wolnych od pracy, w rozumieniu ustawy o dniach wolnych od pracy - t.j. Dz.U. z 2020 r. Poz. 1920), aby zawrzeć umowę o kredyt konsumencki. Brak uzyskania finansowania w powyższym terminie skutkuje uprawnieniem do odmowy realizacji Zamówienia (jego anulacją) przez Sprzedającego, w którego imieniu działa Usługodawca.
  12. Usługodawca, ani Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za odmowę finansowania zakupu Towaru przez osobę trzecią, w tym odmowę udzielenia kredytu lub pożyczki przez instytucję finansową lub brak możliwości zapłaty przez Użytkownika ceny za Towar za pośrednictwem systemów płatności internetowych.
  13. Użytkownik, który jako formę płatności wybrał płatność w formie rat udzielanych poprzez sklep stacjonarny, zobowiązany jest do zgłoszenia się do wybranego punktu ratalnego w sklepie sieci Media Markt, w celu do uzyskania finansowania w postaci rat, udzielanych w sklepie stacjonarnym, najpóźniej w przeciągu dwóch (2) dni roboczych, następujących po dniu, w którym złożył Zamówienie. Brak uzyskania finansowania w wymaganym terminie skutkuje uprawnieniem do odmowy realizacji Zamówienia (jego anulacji) przez Sprzedającego, w którego imieniu działa Usługodawca.
    1. Użytkownik, który jako formę płatności wybrał „płatność przy odbiorze” zobowiązany jest dokonać zapłaty za zamówiony Towar, najpóźniej w momencie zrealizowania Dostawy Towaru. Uiszczenie zapłaty przy Dostawie Towaru musi nastąpić w formie płatności gotówkowej. Dopuszczalna może być również płatność innymi sposobami płatności wyłącznie jednak po uprzednim potwierdzeniu możliwości wykorzystania innej formy płatności przez podmiot realizujący Dostawę Towaru. ODBIÓR ALBO DOSTAWA TOWARU

  14. Sprzedający wydaje Towar Kupującemu w sposób określony w Potwierdzeniu Zamówienia.
  15. W przypadku zaznaczenia przez Kupującego w Zamówieniu opcji „odbiór w sklepie” w wykonaniu Umowy Sprzedaży Sprzedający wydaje Towar Kupującemu w placówce handlowej (w sklepie sieci Media Markt prowadzonym przez Sprzedającego), po zapłacie ceny.
  16. Towar pozostaje gotowy do odbioru przez Kupującego w danym sklepie sieci Media Markt przez kolejne dwa (2) dni od daty doręczenia Kupującemu wiadomości elektronicznej w temacie „Potwierdzenie Zamówienia – gotowe do odbioru”.
  17. W przypadku nieodebrania Towaru przez Kupującego w terminie określonym powyżej, Sprzedający (w którego imieniu może działać Usługodawca) może odstąpić od Umowy Sprzedaży, składając w tym celu Kupującemu stosowne oświadczenie woli ze skutkiem na dzień, w którym zostanie ono doręczone Kupującemu (oświadczenie może być zatytułowane „Brak możliwości realizacji zamówienia”, „Anulacja zamówienia” lub w inny podobny sposób). W takim przypadku Umowa Sprzedaży uważana będzie za niezawartą, a Zamówienie zostanie anulowane. Niniejszy Punkt dotyczy również sytuacji nieodebrania Towaru i niezapłacenia wymaganej ceny za Towar przez Kupującego w przypadku Dostawy Towaru z wyborem formy płatności „płatność przy odbiorze”.
    1. w terminie do 30 (trzydziestu) dni od daty bezskutecznego upływu terminu odbioru Towaru (określonego zgodnie z postanowieniami wskazanymi powyżej) albo

    2. w terminie 60 dni od daty bezskutecznej próby Dostawy Towaru z wyborem formy płatności „płatność przy odbiorze”.

  18. Sprzedający może wykonać prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, zastrzeżone na jego rzecz zgodnie z Punktem 17 Niniejszego Rozdziału powyżej:
  19. W przypadku odstąpienia przez Sprzedającego (w którego imieniu może działać Usługodawca) od Umowy Sprzedaży ze względu na brak odbioru Towaru, Kupujący ani Sprzedający nie będą zobowiązani względem siebie do żadnych świadczeń, w szczególności uiszczenia odstępnego, odszkodowania lub jego surogatu, zwrotu kosztów itp. W przypadku braku płatności ceny za Towar z Dostawą Towaru na adres wskazany przez Kupującego w ramach wyboru płatności „płatność przy odbiorze”, Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem Sprzedającego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, również w przypadku odstąpienia przez Sprzedającego od Umowy Sprzedaży ze względu na brak odbioru lub brak płatności za Towar przez Kupującego.
  20. Kupujący może odebrać Towar osobiście albo wyznaczyć osobę trzecią, aby odebrała Towar zgodnie z poniższą procedurą.
  21. W celu odbioru Towaru, Kupujący przedstawi Sprzedającemu (w miejscu odbioru Towaru) wydruk Potwierdzenia Zamówienia lub numer referencyjny Zamówienia (zamieszczony także w treści Potwierdzenia Zamówienia) otrzymanego na pocztę e-mail, z tym zastrzeżeniem że w przypadku Zamówień, w ramach realizacji których Kupujący dokonał już zapłaty ceny, Kupujący w celu odbioru Zamówienia jest zobowiązany do okazania Sprzedającemu kodu QR, który otrzymał z Potwierdzeniem Zamówienia.
  22. Sprzedający może żądać od osoby odbierającej Towar podania imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu osoby zamawiającej (w celu jej identyfikacji jako Kupującego).
  23. Sprzedający może żądać od osoby odbierającej Towar okazania dowodu tożsamości (w celu jej identyfikacji jako Kupującego) w przypadku braku z kodu QR.
  24. W celu potwierdzenia wydania Towaru Kupujący zostanie poproszony o podpis na urządzeniu mobilnym Sprzedającego.
  25. Kupujący może upoważnić osobę trzecią do odbioru w imieniu Kupującego Towaru, przekazując jej dane zamówienia do odbioru Towaru i zapłaty ceny (o ile Zamówienie nie zostało opłacone). Osoba trzecia w celu odbioru opłaconego Zamówienia jest zobowiązana do okazania Sprzedającemu kodu QR, który otrzymała od Kupującego. Sprzedający może zażądać od osoby odbierającej Towar podania danych zawartych w zamówieniu: imienia, nazwiska, adresu e-mail, numeru telefonu Kupującego w celu identyfikacji Zamówienia.
  26. W celu potwierdzenia wydania Towaru osoba odbierająca zostanie poproszona o podpis na urządzeniu mobilnym Sprzedającego.
  27. Sprzedający zastrzega sobie prawo wyłączenia niektórych form i miejsc odbioru w odniesieniu do niektórych Towarów, kategorii Towarów lub liczby zamawianych Towarów.
  28. W przypadku zaznaczenia przez Kupującego w Zamówieniu opcji „dostawa do domu”, „płatność przy odbiorze” lub „dostawa do Paczkomatu” lub wybrania innej formy dostawy Towaru , w wykonaniu Umowy Sprzedaży podmiot trzeci realizuje usługi Dostawy Towaru, na warunkach wskazanych w odrębnym regulaminie, zamieszczonym na stronie firmy transportowej. ODSTĄPIENIE KUPUJĄCEGO OD UMOWY SPRZEDAŻY
  29. Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży (umowę na odległość) może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie na piśmie w terminie do trzydziestu (30) dni od dnia wydania Towaru lub jego ostatniej części. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem ww. terminu podpisane oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Oświadczenie z podpisem Konsumenta może zostać wysłane w postaci skanu drogą elektroniczną na adres [email protected] lub w oryginale pocztą na adres Sprzedającego. Oświadczenie może być złożone w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (podpis elektroniczny) lub bez podpisu elektronicznego. Można je także złożyć osobiście u Sprzedającego lub w dowolnym sklepie sieci Media Markt.
  30. Kupujący niebędący Konsumentem, który zawarł umowę na odległość może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn składając oświadczenie na piśmie w terminie do siedmiu (7) dni od dnia wydania Towaru, lub jego ostatniej części. Aby skutecznie odstąpić od umowy wystarczy wysłać do Sprzedającego przed upływem ww. terminu podpisane oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Kupujący taki może, lecz nie musi skorzystać z wzoru oświadczenia znajdującego się poniżej. Oświadczenie z podpisem Kupującego niebędącego Konsumentem (w przypadku osób prawnych – osoby uprawnionej do reprezentacji) może zostać wysłane w postaci skanu drogą elektroniczną na adres [email protected], lub w oryginale pocztą na adres Sprzedającego. Oświadczenie może być złożone w postaci elektronicznej, opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (podpis elektroniczny) lub bez podpisu elektronicznego. Można je także złożyć osobiście u Sprzedającego lub w innym sklepie sieci Media Markt.
  31. W razie skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży, umowa jest uważana za niezawartą. Zwrot Towaru powinien nastąpić niezwłocznie, najlepiej wraz z wysłaniem oświadczenia o odstąpieniu albo oddzielnie – jednak nie później niż w terminie do czternastu (14) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do przesyłki ze zwracanym Towarem powinien zostać dołączony oryginał podpisanego oświadczenia o odstąpieniu od umowy, chyba że wcześniej takie oświadczenie zostało wysłane pocztą, albo złożone osobiście u Sprzedającego lub przesłane w formie elektronicznej wiadomości e-mail. W razie wykonania przez Kupującego prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży zwrot Towaru przez Kupującego może nastąpić w miejscu wydania Towaru lub w dowolnym sklepie sieci Media Markt, na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej lub może zostać dokonany na adres naszego Magazynu Centralnego: Media Markt Dział Zwrotów, ul. Kolejowa 1, 05-500 Piaseczno za pośrednictwem podmiotu trzeciego świadczącego usługi kurierskie, transportowe lub pocztowe.
  32. Zwracany Towar powinien znajdować się w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Kupujący powinien zwrócić Towar w takim składzie ilościowym i jakościowym, w jakim go otrzymał (z zastrzeżeniem zdania poprzedniego). W szczególności do Towaru powinny być dołączone wszelkie otrzymane wraz z Towarem części, akcesoria, instrukcje, warunki użytkowania i inne dokumenty, a także dokument poświadczający zakup. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Zalecane jest, aby zwracany Towar był zapakowany w oryginalne opakowanie, chyba że zostało ono usunięte w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. W takim przypadku należy zadbać o to, aby Towar był bezpiecznie zapakowany w celu uniknięcia ryzyka uszkodzeń w transporcie. Przesyłkę przed nadaniem należy oznaczyć właściwym adresem Sprzedającego, do którego Towar jest zwracany.
  33. Zwrot uiszczonej przez Kupującego ceny Towaru i poniesionych kosztów dostawy do Kupującego zostanie dokonany w terminie do czternastu (14) dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Zdanie powyżej nie ma zastosowania do sytuacji, w której Kupujący dokonał zapłaty wybierając uprzednio formę płatności „za pobraniem”, dokonał płatności na konto Sprzedającego za pomocą przekazu pocztowego albo dokonał płatności przy użyciu innej formy przekazu środków pieniężnych, za pośrednictwem firm świadczących takie usługi. Sprzedający dokona wówczas zwrotu wpłaconych przez Kupującego środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Kupującego. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  34. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży (umowy zawartej na odległość) nie przysługuje Kupującemu w przypadku umowy:
    1. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    2. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedający przekazał mu tego potwierdzenie;

    3. o świadczenie usług, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;

    4. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Kupującego lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (w szczególności wskutek imiennej rejestracji produktu przez Kupującego w bazie danych producenta, co powoduje przypisanie produktu do Kupującego);

    5. sprzedaży Towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi Towarami;

    6. w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

    7. w której Kupujący wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Kupujący żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Kupującemu w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;

    8. w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

    9. o dostarczenie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

    10. o świadczenie usług w zakresie przewozu Towarów, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi

    11. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy

    12. oświadczenie usług, za które Kupujący jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Kupujący wyraźnie zażądał od Sprzedającego, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Kupującego.

  35. Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść lub nie poinformował o konieczności poniesienia tych kosztów.
  36. W razie przesłania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży w formie elektronicznej, Sprzedający niezwłocznie potwierdza Kupującemu otrzymanie oświadczenia.
  37. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu. REKLAMACJE GWARANCJA
  38. Reklamacje Kupującego na podstawie gwarancji należy zgłosić bezpośrednio u właściwego gwaranta lub do właściwego gwaranta za pośrednictwem Sprzedającego. Reklamacje te rozpatruje właściwy gwarant (wystawca oświadczenia gwarancyjnego). Warunki gwarancji określa karta gwarancyjna dołączona do Towaru lub informacja znajdująca się na stronie internetowej gwaranta.
  39. Towar będący przedmiotem reklamacji na podstawie gwarancji należy dostarczyć bezpośrednio do punktu wskazanego przez gwaranta lub do Sprzedającego, albo za pośrednictwem podmiotu trzeciego świadczącego usługi kurierskie lub pocztowe na koszt gwaranta, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
  40. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono - niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w punkcie 39 Rozdziału VI Regulaminu powyżej.
  41. Dowód zakupu Towaru oraz ważna karta gwarancyjna są niezbędne do przyjęcia przez gwaranta lub Sprzedającego reklamacji na podstawie gwarancji.
  42. Termin i zasady rozpatrywania reklamacji Towaru zgłoszonej na podstawie gwarancji określone są w treści dokumentu gwarancyjnego. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została Kupującemu wydana.
  43. Gwarancja nie wyłącza, ani nie ogranicza uprawnień Kupującego ani nie wpływa na odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu niezgodności Towaru z umową. Jednakże w razie wykonywania przez Kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia Sprzedającego o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie. BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ
  44. Sprzedający odpowiada wobec Kupującego z tytułu braku zgodności Towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Jeżeli Kupującym jest konsument domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
  45. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Jeżeli Kupującym jest Konsument domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  46. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia Umowy sprzedaży i który Sprzedający zaakceptował.

      Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z Umową sprzedaży, musi:

    3. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

    4. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla Towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że:

      - nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, - przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, - publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy sprzedaży.

    5. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

    6. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedający udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

  47. W zakresie treści cyfrowych kwestie zgodności towaru z umową zostały uregulowane w dalszej części Regulaminu.
  48. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać jego naprawy lub wymiany. Przy czym Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
  49. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedający.
  50. Jeżeli Towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Towaru z umową, Sprzedający demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  51. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. Sprzedający odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z Punktem 49 Rozdział VI Regulaminu;

    2. Sprzedający nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z Punktem 49 Rozdział VI Regulaminu;

    3. brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;

    4. brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania naprawy lub wymiany;

    5. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.

  52. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
  53. Okres rozpatrywania reklamacji złożonej przez Kupującego wynosi czternaście (14) dni liczonych od dnia jej otrzymania przez Sprzedającego. Jeżeli Sprzedający nie udzielił odpowiedzi na reklamację Konsumentowi w terminie, o którym mowa powyżej, uważa się, że uznał reklamację.
  54. Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedającego o zakończeniu procesu reklamacyjnego.
  55. W celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji Towarów, zaleca się, aby Kupujący składając reklamację z tytułu braku zgodności towaru z umową wypełnił formularz reklamacji dostępny na stronie https://pomoc.mediamarkt.pl i przesłał go Sprzedającemu w postaci skanu drogą elektroniczną lub pocztą (nie jest to warunek rozpatrywania reklamacji).
  56. Szczegółowych informacji dotyczących ogólnego procesu reklamacji i sposobu postępowania w przypadku chęci skorzystania z tego procesu można zasięgnąć w Sklepie Internetowym lub pod numerem Infolinii, albo bezpośrednio u Sprzedającego.
  57. Towar, którego reklamacja nie zostanie uznana ze względu np. na jej bezzasadność, lub brak dowodu zakupu u Sprzedającego zostanie dostarczony do miejsca jego przekazania Sprzedającemu przez Kupującego celem jego odbioru lub zostanie odesłany do Kupującego.
  58. Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Kupującemu w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie Internetowym, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub Sprzedającego wobec Kupującego, w szczególności nie ogranicza w żaden sposób praw Kupującego będącego Konsumentem do odstąpienia od umowy. POSTANOWIENIA USZCZEGÓŁAWIAJĄCE DOTYCZĄCE TOWARÓW W POSTACI TREŚCI CYFROWYCH
  59. Sprzedający może przewidzieć możliwość składania Zamówień na Towary w postaci treści cyfrowych. Przez treści cyfrowe należy rozumieć dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  60. Postanowienia Regulaminu dotyczące Towarów w postaci treści cyfrowych mają do takich Towarów Postanowienia uszczegóławiające dotyczące towarów w postaci treści cyfrowych (Punkt 61 i nast. Rozdziału VI Regulaminu) mają pierwszeństwo przed innymi postanowieniami Regulaminu w przypadku Umowy Sprzedaży dotyczącej Towarów w postaci treści cyfrowych.
  61. Korzystanie z niektórych treści cyfrowych wymaga posiadania przez Kupującego kont zewnętrznych należących do podmiotów trzecich w stosunku do Sklepu Internetowego.
  62. Informacja na ten temat zostaje podana Kupującemu w treści opisu Towaru.
  63. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości zainstalowania Towaru w formie treści cyfrowej, w przypadku kiedy wymagania sprzętowe określone na karcie danego produktu lub jego opisie nie będą spełnione po stronie Kupującego, jak również w przypadku nieprawidłowego funkcjonowania sprzętu Kupującego lub próby instalacji treści cyfrowych na platformie innej niż wskazana w opisie Towaru.
  64. Sprzedający zastrzega, że Zamówienia składane na Towary w postaci treści cyfrowych mogą wymagać opłaty z góry, tj. przed dostawą.
  65. W celu złożenia Zamówienia obejmującego treści cyfrowe niezbędne jest wyrażenie zgody, o której mowa w Punkcie 34 lit. b) Rozdziału VI Regulaminu.
  66. Treści cyfrowe wraz wszystkimi niezbędnymi do korzystania z nich danymi są dostarczane poprzez przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail. Zamówienia na Treści cyfrowe realizowane są niezwłocznie po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym Sprzedającego. W przypadku Zamówienia, którego przedmiotem są treści cyfrowe do zawarcia Umowy Sprzedaży dochodzi w momencie doręczenia na serwer poczty elektronicznej Kupującego wiadomości e-mail zawierającej treść cyfrową.
  67. Zastrzega się, że sprzedaż Towarów w formie treści cyfrowych może być prowadzona przez Sprzedającego na rzecz podmiotów trzecich. Wówczas Użytkownik zostanie poinformowany o tym fakcie oraz o danych identyfikacyjnych podmiotu na którego rzecz działa Sprzedający poprzez wyraźne oznaczenie na karcie produktu lub jego opisie. W przypadku sprzedaży Towarów w formie Treści Cyfrowych w celu otrzymania faktury VAT dokumentującej zakup konieczne jest zgłoszenie się bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego działa Sprzedający. ZGODNOŚĆ TREŚCI CYFROWEJ Z UMOWĄ
  68. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;

    2. przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedającego najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedający zaakceptował. Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:

    3. nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

    4. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedający wykaże, że: - nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć, - przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, - publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;

    5. być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Kupujący może rozsądnie oczekiwać;

    6. być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione przez Sprzedającego przed zawarciem umowy.

  69. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
  70. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  71. Domniemania określone w Punkcie 69 i 70 Rozdziału VI Regulaminu nie mają zastosowania do Kupującego nie będącego Konsumentem.
  72. Domniemania określone w Punkcie 69 i 70 Rozdziału VI Regulaminu nie mają zastosowania, jeżeli:
    1. środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Sprzedający poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;

    2. Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy ze Sprzedającym, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.

  73. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Kupujący może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową. Sprzedający może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego.
  74. Sprzedający doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedający został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedający.
  75. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;

    2. Sprzedający nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z Punktem 74 Rozdział VI Regulaminu;

    3. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;

    4. brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa doprowadzenia do zgodności z umową;

    5. z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

  76. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny, przy czym domniemanie to ma zastosowanie w przypadku umów zawartych przez Konsumenta.
  77. Sprzedający może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego o odstąpieniu od umowy. Kupujący zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Sprzedającego.
  78. Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
  79. Sprzedający ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.

VII. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI USŁUGODAWCY

  1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu Internetowego oraz zobowiązuje się usunąć bez zbędnej zwłoki nieprawidłowości w działaniu Sklepu Internetowego.
  2. Usługodawca zobowiązany jest rozpatrzyć wszelkie reklamacje złożone przez Użytkownika w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usług i funkcjonowaniu Sklepu Internetowego, w terminie nie dłuższym niż czternaście (14) dni od ich otrzymania.
  3. Usługodawca posiada prawo do odmowy przyjęcia Zamówienia (poprzez poinformowanie o jego anulacji lub też złożenie innego podobnego oświadczenia Użytkownikowi w formie korespondencji e-mail) w przypadku stwierdzenia złamania przez Użytkownika postanowień Regulaminu.

VIII. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA

  1. Użytkownik zobowiązany jest do: a) korzystania z Usług w sposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu Internetowego, b) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej, podejmowanie czynności mających na celu wejście w posiadanie informacji prawnie chronionych, których Użytkownik nie był adresatem, c) korzystania z Usługi w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu oraz Polityki Prywatności, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami, d) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa.
  2. Użytkownik ma prawo powiadomić Usługodawcę o każdym przypadku naruszenia jego praw, jak również o jakimkolwiek przypadku naruszenia zasad określonych w Regulaminie lub Polityce Prywatności.
  3. Użytkownik ma prawo powiadomić Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach, usterkach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego oraz o niewłaściwej jakości Usług.
  4. Użytkownik ma prawo do usunięcia założonego przez siebie Konta oraz ma prawo do zakończenia w każdej chwili korzystania z Usługi. W tym celu Użytkownik ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie Usług, w tym w sposób jednoznaczny wyrazić chęć zaprzestania świadczenia mu Usługi, w tym również poprzez złożenie żądania o usunięciu jego danych osobowych.
  5. Wszelkie pytania, zastrzeżenia, reklamacje w zakresie nieprawidłowości, usterek lub przerw w świadczeniu Usługi funkcjonowania Sklepu Internetowego Użytkownik powinien zgłaszać pod numerem Infolinii.
  6. Niektóre komunikaty przesyłane Użytkownikowi przez Usługodawcę lub Sprzedającego pocztą elektroniczną generowane są automatycznie przez systemy teleinformatyczne Usługodawcy lub Sprzedającego. W przypadku gdy nie będzie jednoznacznej informacji, o tym, że Użytkownik może na nią odpowiedzieć, istnieje ryzyko, że odpowiedź na tą wiadomość nie zostanie dostarczona do Usługodawcy. W razie wątpliwości należy skierować wiadomość e-mail na właściwy adres kontaktowy Usługodawcy.
  7. Użytkownik zobowiązuje się, iż w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego nie będzie:
    1. naruszał Regulaminu,

    2. podawał danych wprowadzających w błąd lub naruszających prawa osób trzecich,

    3. naruszał praw majątkowych lub dóbr osobistych Usługodawcy, ani osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Użytkowników,

    4. dopuszczał się zachowań, które są niezgodne z Regulaminem, dobrymi obyczajami lub obowiązującymi przepisami prawa.

  8. W przypadku naruszenia przez Użytkownika lub osoby trzecie korzystające z jego Konta obowiązków wynikających z Regulaminu Usługodawca, bez uszczerbku dla innych uprawnień służących mu w takich przypadkach z mocy postanowień Regulaminu lub przepisów obowiązującego prawa, może wypowiedzieć Użytkownikowi umowę o świadczenie Usług ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, w którym oświadczenie Usługodawcy o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usług zostało w formie dokumentowej (e-mail) doręczone Użytkownikowi (dzień skuteczności) i z zachowaniem czternastodniowego (14) okresu wypowiedzenia (którego bieg liczy się od dnia skuteczności).

IX. ODSTĄPIENIE OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUGI

  1. Użytkownik ma prawo do odstąpienia od umowy dotyczącej świadczenia Usługi, bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie trzydziestu (30) dni kalendarzowych począwszy od dnia zawarcia umowy o świadczenie Usługi. Powyższe postanowienia nie ograniczają możliwości wypowiedzenia umowy o świadczenie Usługi, także po upływie wskazanego powyżej terminu, w trybie przewidzianym postanowieniami Regulaminu.
  2. Użytkownik może wykonać wskazane w Punkcie 1 Rozdziału IX Regulaminu prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług na adres Usługodawcy. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy oświadczenie Usługi znajduje się w Załączniku nr 2 do niniejszego Regulaminu.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi, umowa ta uważana jest za niezawartą.

X. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH I POLITYKA PRYWATNOŚCI

Informacje związane z przetwarzaniem danych osobowych Użytkowników zawarte są w aktualnej Polityce Prywatności.

XI. PRAWA AUTORSKIE

  1. Strona internetowa Sklepu Internetowego chroniona jest prawem autorskim. Wszelkie prawa nieprzyznane Użytkownikowi wprost na mocy postanowień Regulaminu są zastrzeżone. Użytkownicy mogą korzystać z utworów oraz baz danych zawartych na stronach internetowych Sklepu Internetowego jedynie w zakresie dozwolonego użytku wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. W szczególności poza określonymi w tych przepisach przypadkami zabronione są dokonywane w celach komercyjnych bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy: reprodukcja, kopiowanie ,przekazywanie, dystrybuowanie lub przechowywanie części lub całości zawartości strony internetowej Sklepu Internetowego, o ile nie zastrzeżono inaczej w Regulaminie.
  2. Usługodawca na podstawie umowy dotyczącej świadczenia Usług udziela Użytkownikowi niewyłącznej, nieodpłatnej i nieprzenaszalnej licencji do korzystania przez Użytkownika z autorskich praw majątkowych do utworów zamieszczonych na stronach internetowych Sklepu Internetowego jedynie w celu skorzystania z Usług, zawarcia Umowy Sprzedaży, lub umowy świadczenia usług w ramach Produktów innych niż Towar. Korzystanie ze strony internetowej Sklepu Internetowego i jej zawartości jest dozwolone dla potrzeb własnych i niekomercyjnych Użytkownika.
  3. Licencja, o której mowa w Punkcie 2 Rozdział XI Regulaminu ustaje automatycznie wraz z ustaniem mocy wiążącej odnośnej umowy o świadczenie Usług.
  4. Usługodawca udziela zgody Użytkownikowi na drukowanie kopii lub wyciągów ze strony internetowej Sklepu Internetowego wyłącznie do własnego użytku Użytkownika, niezwiązanego z działalnością gospodarczą lub zawodową Użytkownika.

XII. POZASĄDOWE METODY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW

  1. Szczegóły dotyczące sposobów oraz dostępu do pozasądowych form rozstrzygania sporów znajdują się pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
  2. Pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsług dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

XIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Regulamin dostępny jest w Sklepie Internetowym.
  2. Sklep Internetowy udostępnia szczegółowe informacje na temat plasowania ofert w dokumencie Zasady plasowania (dostępnym pod adresem https://mediamarkt.pl/pl/legal/parametry-plasowania) oraz Warunki Dodawania Opinii (dostępny pod linkiem https://mediamarkt.pl/pl/legal/warunki-dodawania-opinii).
  3. W przypadku uznania poszczególnego postanowienia Regulaminu za nieważne lub bezskuteczne, nieważność lub bezskuteczność tego postanowienia nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. Usługodawca dołoży starań, aby nieważne lub nieskuteczne postanowienie zastąpić nowym, niewadliwym prawnie postanowieniem.
  4. Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r., Nr 144, poz. 1204 ze zmianami), Usługodawca informuje Użytkownika na jego żądanie, w formie przez niego wybranej, o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z jakichkolwiek usług świadczonych drogą elektroniczną.
  5. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z niniejszego Regulaminu, umowy dotyczącej świadczenia Usług, umów dotyczących świadczenia usług w zakresie Produktów innych niż Towar i Umowy Sprzedaży jest rzeczowo i miejscowo właściwy sąd powszechny.
  6. Usługodawca lub Sprzedający w celu podnoszenia poziomu zadowolenia Użytkowników ze zrealizowanych Umów Sprzedaży mogą kierować do Użytkowników ankiety badania satysfakcji klientów po zawarciu i realizacji danej Umowy Sprzedaży. Wzięcie udziału w ankiecie jest całkowicie dobrowolne i pozostaje w gestii Użytkownika.
  7. Użytkownik niniejszym oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem i w pełni ją akceptuje oraz zobowiązuje się do jej przestrzegania. Uczestnik oświadcza również, że zapoznał się z aktualną Polityką Prywatności.
  8. Usługodawca może dokonywać jednostronnych zmian w treści Regulaminu, które jednak mają zastosowanie do stosunków prawnych zawartych między Użytkownikiem a Usługodawcą po przyjęciu nowej treści Regulaminu. Zmiany Regulaminu nie pozbawiają Użytkowników praw nabytych na mocy dotychczasowego Regulaminu. W szczególności dotychczasowe Konta, które nie pozostawały Kontami myMediaMarkt (wcześniej Klubu Media Markt) nadal są dostępne. Zmiana Regulaminu następuje poprzez opublikowanie nowej treści Regulaminu na stronie mediamarkt.pl w zakładce Regulamin Sklepu Internetowego. Zmieniony Regulamin odnosi się do Umów Sprzedaży i umów świadczenia Usługi zawartych od dnia rozpoczęcia obowiązywania tego Regulaminu. Nowy Regulamin może rozpocząć swoje obowiązywanie nie wcześniej niż od chwili jego opublikowania na stronie internetowej mediamarkt.pl.
  9. Do niniejszego Regulaminu zostały dołączone dwa Załączniki w postaci Formularzy:
    1. odstąpienia od Umowy Sprzedaży (Załącznik nr 1) oraz

    2. odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi (załącznik nr 2) w formie edytowalnej i możliwej do zapisu i wydruku.

  10. Regulamin wchodzi w życie z dniem 04.09.2024 r.