Kody QR – zastosowanie
Wiesz już, co to jest kod QR, pomówmy teraz o jego możliwych zastosowaniach. Tych, jak się okazuje, jest całkiem sporo, a współczesne firmy, organizacje i miasta bardzo chętnie korzystają z tego typu udogodnień. Jedną z cech charakterystycznych kodów QR jest możliwość ich bezproblemowego odczytu nawet w przypadku umieszczenia na szybko poruszających się obiektach. Stąd ich popularność wśród firm kurierskich, gdzie z powodzeniem służą zarówno do identyfikacji paczek w magazynie i na taśmociągu, jak i podczas odbioru przesyłek przez klientów – na przykład z paczkomatów. Ta sama cecha daje możliwość zeskanowania kodu z tramwaju, autobusu czy bilbordu. Kody QR są chętnie wykorzystywane w marketingu. Specjaliści od reklamy tworzą specjalne materiały dostępne po zeskanowaniu kodu lub udostępniają
gry sieciowe polegające na odszukiwaniu kolejnych kodów w miejskiej dżungli. Kody QR umieszczane są także w szpitalach i placówkach medycznych, urzędach, szkołach czy budynkach użyteczności publicznej.
W kodzie QR można zawrzeć dowolny odnośnik lub tekst, są więc jedynym sposobem, by udostępnić link za pomocą reklamy outdoorowej, czyli komunikatu na świeżym powietrzu. W parkach, muzeach i galeriach znajdziesz kody odnoszące do strony placówki lub opisu konkretnego eksponatu. Od kilku lat obserwowany jest też osobliwy trend, polegający na rezygnacji z tradycyjnego papierowego menu w restauracjach. Zamiast tego na każdym stoliku znajduje się kod QR. Po jego zeskanowaniu klient może zapoznać się z aktualnym menu.