MM logo red
  • Darmowa dostawa od 99 zł
  • Wysyłka w 24h
  • Odbiór w sklepie w 29 minut

Przyszłość, którą warto żyć – nasza odpowiedzialność

Jako europejski lider na rynku dystrybucji elektroniki użytkowej chcemy być wzorem do naśladowania dla całej branży. Przejmujemy inicjatywę w walce ze zmianami klimatycznymi, niedoborami zasobów naturalnych i nierównościami społecznymi.

Zaangażowanie społeczne

Bierzemy na siebie odpowiedzialność – również wykraczającą poza naszą podstawową działalność biznesową . Angażujemy się zarówno na szczeblu międzynarodowym, krajowym, jak i wspierając lokalne społeczności w lokalizacjach naszych sklepów. Koncentrujemy się na tematach istotnych społecznie, gdzie dzięki naszym produktom i kompetencjom możemy przyczyniać się do wzbogacenia życia ludzi. Obszary, w które jesteśmy zaangażowani, obejmują:

Edukacja

Edukacja

Edukacja cyfrowa i dostęp do infrastruktury cyfrowej są kluczem do aktywnego uczestnictwa w naszym cyfrowym świecie – w pracy i w domu. Otwierają nowe możliwości i są kluczowe dla rozwoju gospodarki i społeczeństwa. Aby nasz wkład w tym obszarze był jak największy, wspólnie z międzynarodowymi ekspertami w dziedzinie zrównoważonego rozwoju tworzymy obecnie kompleksową strategię.

W Polsce zorganizowaliśmy setki warsztatów edukacyjnych w naszych sklepach - zarówno dla dzieci, jak i seniorów - na temat nowych technologii, prawa autorskiego, ekologii czy zdrowego stylu życia. Edukujemy naszych klientów również w zakresie odpowiedzialnych decyzji zakupowych czy postepowania z elektroodpadami.

Firma odpowiedzialna społecznie

Jesteśmy firmą odpowiedzialną społecznie

Chcemy bardziej zdecydowanie przeciwdziałać nierównościom społecznym oraz wspólnie z naszymi klientami pozytywnie wpływać na świat, w którym żyjemy. Dlatego angażujemy się w działania na rzecz ludzi, społeczeństwa i środowiska, których rezultatem ma być lepsze życie z pełnią możliwości.

Wybrane działania:

Nie ma opisu obrazu

MediaMarkt solidaryzuje się z narodem ukraińskim, a także wspiera pracowników z Ukrainy, ich rodziny i bliskich. Współpracujemy z organizacjami pomocy humanitarnej, którym przekazujemy niezbędny sprzęt i wsparcie finansowe. Podjęliśmy działania m.in. z Polską Akcją Humanitarną, fundacją HumanDoc, Związkiem Ukraińców w Polsce oraz innymi instytucjami wspierającymi osoby dotknięte wojną w Ukrainie.

Nie ma opisu obrazu

W ramach akcji CSR „Pomaganie jest cool. Kupując, pomagasz” dzięki zaangażowaniu naszych pracowników i klientów przekazaliśmy 100 tys. złotych na rzecz Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

Nie ma opisu obrazu

MediaMarkt jako partner technologiczny wyposażył w niezbędny sprzęt IT, RTV i AGD pierwszą w Polsce Pracownię Symulacji Medycznej w Instytucie „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”.

Nie ma opisu obrazu

Pandemia postawiła przed szkołami nowe wyzwania. MediaMarkt w odpowiedzi na potrzeby sprzętowe w ramach akcji „MediaMarkt i Zenek Dzieciom” przekazał do polskich szkół 100 laptopów.

Uczciwe warunki pracy i łańcuch dostaw

Jako największy w Europie sprzedawca elektroniki użytkowej chcemy oferować naszym klientom najlepsze produkty i usługi, a także być odpowiedzialnym partnerem. Nasze oczekiwania wobec dostawców i partnerów handlowych są określone w Kodeksie Postępowania Dostawcy (plik znajduje się na dole strony). Oprócz markowych produktów znanych na całym świecie producentów w naszym asortymencie znajdują się również produkty marki własnej Imtron z markami ok., KOENIC, PEAQ i ISY. Stoją za nimi złożone łańcuchy logistyczne, z szeroko rozgałęzionymi globalnymi sieciami produkcji, zaopatrzenia i dostaw. Chcemy działać w sposób całkowicie przejrzysty i odpowiedzialny w zakresie ich potencjalnego oddziaływania na ludzi i środowisko.

Marki własne MM

Surowe standardy dla dostawców i marek własnych

Jesteśmy członkiem Stowarzyszenia na Rzecz Odpowiedzialnego Biznesu (Responsible Business Alliance (RBA)) . RBA pracuje nad jednolitymi standardami w łańcuchu dostaw dla podmiotów społecznych, ekologicznych i etycznych w celu poprawy zarządzania dostawami w branży. Zarządzanie dostawcami produktów marek własnych opiera się na standardach amfori Business Social Compliance Initiative (BSCI) . Obie normy stanowią podstawę relacji z dostawcami i stanowią punkt odniesienia w centralnej polityce zakupów.

Jasne zasady

Jasne zasady i cele dotyczące naszych zakupów

Nasze zasady zakupowe, które mają zastosowanie do wszystkich pracowników, tworzą wiążące i przejrzyste minimalne standardy dla wszystkich działań zakupowych marek zewnętrznych i własnych. Ustaliliśmy jasne cele i zasady w odniesieniu do naszych dostawców:

  • Do końca roku obrotowego 2022/23 przeprowadzimy audyt lub ocenimy za pomocą zewnętrznych ratingów ponad 80% producentów (pod względem obrotowym), w zakresie warunków pracy i przestrzegania praw człowieka.
  • Nadal będziemy regularnie audytować produkcję marek własnych.

Nasze zaangażowanie na rzecz praw człowieka

Nasze zaangażowanie na rzecz praw człowieka

MediaMarktSaturn Retail Group jest największym europejskim dystrybutorem elektroniki użytkowej i powiązanych usług. Postrzegamy siebie jako odpowiedzialnego partnera, codziennego towarzysza i przewodnika dla naszych klientów, dostawców i partnerów biznesowych. Jesteśmy świadomi naszej odpowiedzialności, jaką ponosimy za naszych pracowników oraz społeczeństwo i wiemy, że jako firma działająca na arenie międzynarodowej i znana na całym świecie musimy działać w kierunku poszanowania i przestrzegania praw człowieka. Nasza deklaracja praw człowieka ma służyć jako podstawa postępowania naszych pracowników, partnerów biznesowych i innych interesariuszy. Kierownictwo MediaMarktSaturn Retail Group jest zobowiązane do przestrzegania i promowania praw człowieka.

Pracownicy

Grupa MediaMarkt Saturn tworzy odpowiednie warunki pracy dla każdego z blisko 60 000 pracowników ze 128 krajów , aby zapewnić wszystkim takie same szanse i możliwości rozwoju - niezależnie od pochodzenia etnicznego, tożsamości seksualnej, wieku, możliwej niepełnosprawności, religii lub płci. Wzmacniamy pozycję kobiet w handlu detalicznym dzięki naszej inicjatywie "Women in Retail" .

Pracownicy

Tworzymy nowe miejsca pracy, płacimy podatki i jesteśmy odpowiedzialnym pracodawcą oraz partnerem biznesowym wychodząc poza naszą podstawową działalność binzesową.Zgodnie z mottem "Myśl globalnie, działaj lokalnie" angażujemy się w życie naszych sklepów i wspieramy lokalne społeczności.Zapewniamy uczciwe warunki pracy dla pracowników naszych marek własnych KOENIC, PEAQ, ISY i o.k. – zarówno w produkcji, jak i w całym łańcucu dostaw.

Znajdź swój produkt BetterWay