Laptop powinien spełniać następujące wymagania techniczne:
- wydajność w teście:
a) CrossMark – co najmniej 1400 punktów lub
b) Procyon Office Productivity – co najmniej 5700 punktów, lub
c) Geekbench 6 Single-core – co najmniej 2300 punktów oraz multi-core – co najmniej 8700 punktów;
- pamięć RAM– co najmniej 16 GB lub 8 GB w przypadku pamięci zunifikowanej
- pamięć masowa (SSD, eMMC, UFS) – co najmniej 512 GB;
- złącza komunikacyjne – co najmniej 2 (w tym 1 złącze umożliwiające podłączenie wideo oraz 1 port obsługujący standard USB);
- klawiatura w układzie QWERTY;
- zasilacz sieciowy przystosowany do polskiego systemu energetycznego;
- bateria;
- czas pracy laptopa przy zasilaniu bateryjnym i średnim obciążeniu powinien wynosić co najmniej 6 godzin;
- Wi-Fi – co najmniej wersja 6;
- Bluetooth – co najmniej wersja 5;
- ekran:
a) kolorowy wyświetlacz,
b) przekątna – co najmniej 13 cali (ok. 33,02 cm),
c) rozdzielczość – co najmniej 1920 × 1080 (1080 p),
d) jasność co najmniej 250 cd/m2 ,
e) matryca matowa (powłoka matująca) lub błyszcząca;
- wbudowany mikrofon;
- wbudowana kamera;
- wbudowane głośniki stereo;
- waga laptopa wraz z baterią nie powinna przekraczać 2,5 kg;
- wbudowane mechanizmy bezpieczeństwa dostępu do danych.
Oprogramowanie powinno być zaktualizowane do wersji wspieranej przez twórców i być kompatybilne z technologiami asystującymi.
Producent laptopa (opcjonalnie zestawu) powinien posiadać:
- certyfikat ISO 9001 systemu zarządzania jakością;
- certyfikat ISO 14001 zarządzania środowiskiem.
Laptop (opcjonalnie zestaw) powinien posiadać:
- deklarację zgodności UE i oznakowanie CE;
- certyfikat TCO lub EPEAT.
Laptop (opcjonalnie zestaw) powinien być objęty co najmniej 24-miesięcznym okresem gwarancji producenta. Serwis gwarancyjny powinien być zlokalizowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku naprawy realizowanej poza miejscem użytkowania laptopa (opcjonalnie zestawu) wszelkie koszty związane z dostarczeniem laptopa (opcjonalnie zestawu) do serwisu i z powrotem do użytkownika powinny być pokryte przez gwaranta w ramach gwarancji. Wymogu gwarancji producenta nie stosuje się w przypadku, gdy szkoła lub organ prowadzący zapewni obsługę serwisową na co najmniej tych samych warunkach.
Pozostałe wymagania regulują: przedmiotowa ustawa oraz aktualne rozporządzenia dot. programu "Laptop dla Nauczyciela".