MM logo red

Złóż zamówienie do godz. 20:00, a dostawę kurierem otrzymasz nawet już jutro ZA DARMO!

 

Kryteria zrównoważonego rozwoju BetterWay

Jakimi kryteriami kierujemy się oznaczając produkty logo BetterWay?

Przy wyborze zrównoważonych produktów jako BetterWay bierzemy pod uwagę certyfikaty Blue Angel, EPEATi TÜV Rheinland oraz nasze własne kryteria dla urządzeń AGD. Stale sprawdzamy, czy kryteria są wystarczające dla BetterWay , czy też powinny zostać skorygowane.

Jaki produkt może być oznaczony logo BetterWay?

Dany produkt, aby stać się produktem BetterWay, musi zostać oceniony jako zrównoważony przez niezależną organizację testującą, tzn. musi spełniać ich minimalne kryteria w danej kategorii produktów. Oceniana jest na przykład społecznie odpowiedzialna produkcja, użyte materiały, wydajność energetyczna i emisje lub możliwość recyklingu produktu.

W przypadku grup produktów, dla których organizacje testujące nie stosują eko-etykiet, określamy własne kryteria BetterWay dla urządzeń gospodarstwa domowego.

Blauer

Blue Angel

Logo Blue Angel jest od ponad 40 lat uznany znakiem ekologicznym w Niemczech. W sposób niezależny i wiarygodny wyznacza on ambitne standardy dla produktów i usług przyjaznych dla środowiska naturalnego. Certyfikowane urządzenia elektryczne i elektroniczne muszą spełniać wysokie wymagania w zakresie wymagań zdrowotnych i użytkowych, a także wpływu na środowisko naturalne. Ocena uwzględnia zawsze cały cykl życia produktu, a w szczególności wpływ produktów na klimat, zasoby naturalne (m.in. wodę, glebę, powietrze) i ludzi.

EPEAT

EPEAT

EPEAT ecolabel jest wiodącym globalnym oznakowaniem ekologicznym dla produktów i usług z sektora technologicznego. Producenci mogą zarejestrować swoje produkty w EPEAT, jeśli spełniają one wymagane i opcjonalne kryteria EPEAT, które odnoszą się do całego cyklu życia produktu, w tym projektowania i produkcji, zużycia energii, recyklingu i możliwości naprawy. EPEAT gwarantuje aktualizację listy zarejestrowanych produktów poprzez proces ciągłego monitorowania zwany "Continuous Monitoring".

TUV

TÜV Rheinland Green Product Mark

Green Product Mark to etykieta potwierdzająca, że produkt jest przyjazny środowisku. Organizacja testująca ocenia różne cechy produktu oraz jego wpływ na środowisko. Kryteria testu Green Product Mark opierają się na wskaźnikach z perspektywy cyklu życia produktu i mają na celu dostarczenie weryfikowalnych i wiarygodnych informacji na temat środowiskowych aspektów produktu. Certyfikacja Green Product Mark stanowi dla konsumentów i kupujących jasny przewodnik po ekologicznych produktach o zmniejszonym wpływie na środowisko.

TCO

TCO Certified

TCO Certified to wiodący na świecie certyfikat zrównoważonego rozwoju dla produktów IT. Obejmuje on kompleksowy system aktualnych kryteriów, niezależną weryfikację oraz ustrukturyzowany system ciągłego doskonalenia w celu wprowadzenia rzeczywistych i trwałych zmian.Kryteria wykraczają poza przepisy i standardy branżowe, odnoszą się m.in. do substancji niebezpiecznych, obiegu zamkniętego, produkcji odpowiedzialnej społecznie i środowiskowo. Wszystkie kryteria są obowiązkowe, co oznacza, że wszystkie certyfikowane produkty muszą spełniać wszystkie kryteria dla swojej kategorii produktowej w TCO Certified, a zgodność z kryteriami weryfikowana jest przez akredytowanych ekspertów. Certyfikacja obejmuje 12 kategorii produktów: wyświetlacze, notebooki, tablety, smartfony, desktopy, PC all-in-one, projektory, zestawy słuchawkowe, urządzenia do przetwarzania obrazu, urządzenia sieciowe, produkty do przechowywania danych i serwery.

BetterWay

W przypadku urządzeń dużego AGD, jak pralki czy chłodziarki, nie stosuje się powszechnie eko-etykiet. W związku z tym Grupa MediaMarktSaturn, we współpracy z TÜV Rheinland, opracowała własne kryteria BetterWay, aby wyróżnić produkty najbardziej zrównoważone. Jak pokazuje praktyka, o wpływie tego typu urządzeń na środowisko decyduje głównie zużycie energii w trakcie jego użytkowania. Dlatego kryteria BetterWay zawsze biorą pod uwagę etykietę energetyczną produktu. W przypadku, gdy inne kryteria wpływają na pobór energii lub długość życia produktu, są one również brane pod uwagę. Przykładem jest np. funkcja „No Frost”, która pozytywnie wpływa na wydajność i zmniejsza pobór energii w standardowej pracy chłodziarki czy programy czyszczenia przedłużające żywotność ekspresów do kawy.

Znajdź swój produkt BetterWay

Czym zajmuje się również MediaMarkt

  • Zaangażowanie społeczne

    Jesteśmy odpowiedzialnym przedsiębiorstwem, partnerem dla swoich klientów i dostawców, a także odpowiedzialnym pracodawcą. W ramach naszej strategii zrównoważonego rozwoju podejmujemy szereg działań w różnych obszarach i angażujemy się społecznie.
  • Ochrona klimatu & cele klimatyczne

    Wyznaczyliśmy sobie jasne cele w na drodze do bardziej zrównoważonego świata. Kierujemy się postanowieniami Paryskiego Porozumienia Klimatycznego.